loading...
عمومی

فاضل بازدید : 64 نظرات (0)

شاید برای مرتب کردن ابرو آن هم به شکلی دخترانه وساده ،ساعتها وقت خود را در سالنهای آرایشی گذرانده اید و گاهی هم رضایت کامل را به خاطر زیاد برداشتن و یا نازک کردن آن نداشته اید. روشی ساده و آسان وجود دارد که می تواند شما را در این امر کمک کند بطوریکه خودتان در منزل و با توجه به سلیقه ی شخصی خود ابرویتان را مرتب کنید. ابتدا به نکات مهمی که قبل از برداشتن ابروها باید بدانید اشاره می کنیم:
۱) نکته ی مهم وقابل توجه اولیه این است که شما می خواهید ابروهایتان را به شکلی کاملا دخترانه مرتب کنید و فرم دهید و قصد ندارید مثل آرایشگران حرفه ای خط بیندازید و مثلا ابروی صاف و شمشیری خود را به شکل هشت در آورید و یا بالعکس چون این کار نیاز به تخصص ویژه ی خود دارد، بلکه می خواهید با برداشتن موهای اضافی اطراف ابروها ودر صورت لزوم قیچی کردن بخشی از آنها ،ابروها را منظم و یکدست کنید.
۲) نکته ی مهم دیگر اینکه اکثر ابروها چه در خانمها و چه در آقایان کاملا مثل هم نیستند و حتما با هم فرق می کنند ،پس ما می خواهیم با تغییراتی کوچک وساده آنها را شبیه هم سازیم.
۳) ابروهای کم وخالی معمولا از تاج ابرو خالی وکم هستند ،پس دختر خانمهایی که تاج ابروی کمی دارند زیاد از تاج ابروها کم نکنند و از ادامه ی آن شروع به مرتب کردن ابروها نمایند.
۴) بعضی از دختران جوان از مسواک های سفت و محکم برای شانه کردن ابروها استفاده می کنند که این خود باعث ریزش ابروها می شود ،پس بهتر است از برسهای کوچک ونرم مخصوص ابرو استفاده شود.
۵) تاتو کردن ابرو در سنین جوانی برای دختران جوان علاوه بر ریزش ابرو سبب می شود که شما مدتها یک ابروی مصنوعی و زنانه ویک مدل داشته باشید و برای تغییر آن دوباره دست به تاتو زده، پاک کنید تا مدل آن را عوض کنیدکه پاک کردن آن هم مشکلات بعدی را به دنبال خواهد داشت که حتما شما را از این بابت پشیمان خواهد کرد. مداد کشیدن هم راه دیگری است که آن هم باعث ریزش شدید ابرو خواهد شد،پس بهتر است برای پر نشان دادن ابروها و پر کردن جاهای خالی آن از سایه های ابرو که در رنگهای مختلف وبا قلم مو همراه است استفاده کنید
۶) هر روز وهر زمان که جلوی آینه قرار می گیرید دست به ابروها نزنید چرا که برداشتن پشت سر هم و زود به زود ابروها باعث شل شدن پشت پلک وافتادگی زود هنگام آن خواهد شد.
۷) از تیغ زدن ابرو با هر بار برداشتن آن خودداری کنید وتنها گاهی استفاده نمایید زیرا علاوه بر زود در آمدن ابروها ،تارهای موی ابرو را کلفت تر کرده ،باعث شکستگی موهای ابرو در زیر پوست شده وموهای زیر پوستی ابرو را زیاد می کند و همچنین موهادر خلاف جهت ابروها بیرون خواهد آمد و به مرور جهت ابرو هاکاملا به سمت پایین عوض خواهد شد و شما فرم اولیه ی ابروهایتان را که به شکل زیبایی به سمت بالا شانه می شد از دست خواهید داد.
۸) ابروها را همیشه در همان جهتی که هستند بردارید یعنی به سمت بالا ومایل، و هرگز با موچین موها را به سمت پایین نکشید تا از ریشه در بیاورید زیرا این خود در نا منظم شدن تارهای ابرو بسیار تاثیر خواهد داشت.
● حال روش برداشتن ابروها
۱) ابروها را با کمی ژل به سمت با لا بابرس ابرو مرتب شانه کنید.
۲) مدل تقریبی ابرویتان را که دوست دارید و البته در ابروی شما جای می گیرد را روی ابرو در نظر گرفته و به وسیله ی یک مداد چشم روغنی که بهتر است رنگ آن با ابروی شما تفاوت داشته باشد تا کاملا خط تمایز را به شما نشان دهد ،دور تا دور ابرو بکشید.هر دو ابرو را با هم و یکسان کشیده تا در همان ابتدای کار ابروها را مانند هم ببینید و بدون آن که داخل ابرو ها را پر کنید فقط دور تا دور آنها را خط بیندازید.
۳) از انتهای یک ابرو ،همان ابرویی که دست راحت تر است شروع کرده وبا موچین پایین خط تمایز ودر همان جهت رشد مو ، موهای اضافه را بردارید ،همین طور بالای ابرو را.
۴) با قیچی کوچک مخصوص ابرو ودرست بالاتر از خط کشیده شده ،صاف صاف و خیلی کم بعد از شانه کردن در صورتی که نیاز به کوتاه کردن باشد ،قیچی کنید وتنها تیزی های آن را بگیرید که البته در دختر خانمها بهتر است که تاج به همان حالت طبیعی باقی بماند وکوتاه نشود .بقیه ی قسمتهای ابرو یعنی وسط و انتهای آن را به سمت پایین شانه زده و کمی قیچی کنید ،سپس موها را به سمت بالا شانه کرده و اگر مویی اضافه باقی مانده بزنید در غیر این صورت دست نزنید. بهتر است انتهای ابرو را کوتاه نکنید تا ابرو طبیعی برسد

فاضل بازدید : 84 نظرات (0)
پاك كردن تاتو كاري دشوار است
تاتوهاي دردسر ساز
جام جم آنلاين: سال‌ها پيش وقتي صحبت از خالكوبي مي‌شد، همه به ياد قشر خاصي مي‌افتادند كه روي دست‌ها، بازوها و گردنشان جملاتي را مي‌نوشتند يا اشكالي را به تصوير مي‌كشيدند اما امروز شرايط تغيير كرده است و حالا افراد بيشتري را مي‌بينيم كه اين كار را انجام مي‌دهند.

به همين سادگي، خالكوبي‌هاي قديم با كمي تغيير جاي خود را به تاتو داده‌اند و همه اقشار جامعه براي زيبايي بيشتر به سراغش مي‌روند. طوري كه در اين سال‌ها تاتوي چشم، ابرو و لب يكي از پرطرفدارترين كارهايي است كه افراد مختلف و بخصوص خانم‌ها انجام مي‌دهند. اما باور كنيد تاتو هم شرايط خاصي دارد كه اگر رعايت نشود، دردسرساز خواهد شد.

دكتر زهره نيكبخت، متخصص بيماري‌هاي پوست و مو با اشاره به اهميت رعايت بهداشت هنگام تاتو كردن، در گفت‌وگو با جام‌جم هشدار مي‌دهد: «اگر تاتو در شرايط استريل و بهداشتي انجام نشود و رنگ‌ها نيز غيرمجاز و غيراستاندارد باشد، به طور حتم سلامت فرد با انجام تاتو تهديد خواهد شد. در اين شرايط مشكلات و عوارض ناخوشايندي ايجاد مي‌شود كه حتي ممكن است تا سال‌ها بعد از انجام تاتو نيز ادامه پيدا كند، ولي متاسفانه امروز هم مراكز زيادي وجود دارد كه در چنين شرايطي كار تاتو را انجام مي‌دهند و مردم نيز به آنها مراجعه مي‌كنند.»

عوارض تاتو تا سال‌ها ادامه دارد

با انجام تاتو، پوست را كه به عنوان اولين سد دفاعي در برابر ورود ميكروب‌ها به بدن عمل مي‌كند، به خطر مي‌اندازيم. علاوه بر آلودگي‌ها و عوارضي كه در نتيجه وارد شدن سوزن به پوست ايجاد خواهد شد، رنگ‌هاي تاتو نيز ممكن است دردسرساز شود. همچنين بايد توجه داشته باشيد عوارض تاتو ممكن است تا سال‌ها بعد ادامه داشته باشد و حتي پس از ده‌ها سال به شكلي متفاوت نمايان شود. دكتر نيكبخت در اين‌باره يادآور مي‌شود: «عوارض تاتو ممكن است بلافاصله پس از تاتو يا سال‌ها پس از آن نمايان شود. گروهي از اين مشكلات بلافاصله پس از تاتو كردن يا چند روز بعد بروز مي‌كند؛ آلرژي، پخش شدن رنگ و نفوذ نابه‌جاي رنگ زير پوست از جمله اين عوارض هستند.»

اين پزشك متخصص مي‌افزايد: «بارها مشاهده شده است كه با گذشت زمان نيز فرد دچار عوارض تاتو شده است. به عنوان مثال پس از گذشت چند سال احتمال دارد كلوئيد به وجود بيايد يا ندول‌هاي برجسته‌اي زير پوست ايجاد شود.»

به گفته وي درمان اين عوارض نيز بسيار مشكل و آزاردهنده است.

دكتر نيكبخت خاطرنشان مي‌كند: «يكي از مهم‌ترين عوارض تاتو كه بايد مورد توجه قرار گيرد، انتقال عفونت است. در حقيقت تاتو مي‌تواند باعث انتقال عفونت‌هاي باكتريايي شود و مشكلاتي نيز ايجاد كند.»

وي مي‌افزايد: «چنانچه در انجام تاتو شرايط بهداشتي رعايت نشود، بايد انتظار انتقال بيماري‌هاي مختلفي را نيز داشته باشيم. انتقال بيماري‌هايي مانند هپاتيت B ، C و ايدز از جمله مشكلاتي است كه فرد را تهديد خواهد كرد.»

دكتر نيكبخت درباره مراقبت‌هاي پس از تاتو توضيح مي‌دهد: «بلافاصله پس از انجام تاتو خود فرد مي‌تواند اقدامات موثري از نظر رعايت بهداشت انجام دهد، ولي متاسفانه پس از آن تا زماني كه دچار عوارض نشود، هيچ كار خاصي نمي‌توان انجام داد.»

پاك كردن تاتو كاري دشوار است

امروزه براي پاك كردن رنگ‌هاي تاتو و از بين بردن نقش‌هاي آن از ليزرهاي مختلفي استفاده مي‌شود. البته تنها پزشك متخصص مي‌تواند ليزر مناسب را انتخاب كند و كار پاك كردن تاتو را براي فرد انجام دهد.

دكتر نيكبخت با اشاره به اين نكته كه پاك كردن رنگ تاتو كار آساني نيست، توضيح مي‌دهد: «بعضي از انواع دستگاه‌هاي ليزر مي‌تواند رنگ‌هاي شناخته شده تاتو را پاك كند؛ البته در صورتي كه رنگ استاندارد باشد و تنها از رنگ‌هاي شناخته شده يعني 4 رنگ اصلي مشكي، قرمز، سبز و آبي استفاده شده باشد. ولي افراد بايد در نظر داشته باشند كه پاك كردن تاتو كاري پرهزينه و طولاني‌مدت است.»

به گفته وي در شرايطي كه رنگ‌ها استاندارد نباشد، پاك كردن تاتو كاري سخت‌تر مي‌شود و حتي با دستگاه‌هاي ليزر هم براحتي نمي‌توان آن را پاك كرد.

اين پزشك متخصص يادآور مي‌شود: «اگر هنگام پاك كردن تاتو رنگ‌ها به طور كامل از پوست خارج شود، عوارضي كه در آينده ممكن است سلامت فرد را تهديد كند نيز تا حدي كاهش مي‌يابد. بنابراين اگر پاك كردن‌ تاتو اصولي، بهداشتي و تحت نظر فردي متخصص انجام شود، ضرري ندارد، ولي اگر كوچك‌ترين مشكلي وجود داشته باشد، پاك كردن تاتو هم مي‌تواند عوارضي ايجاد كند.»

دكتر نيكبخت به مراكزي اشاره مي‌كند كه براي پاك كردن تاتو رنگ تيره آن را به عمق پوست منتقل مي‌كنند و مي‌گويد: «چنانچه براي پاك كردن رنگ تاتو تنها با استفاده از سوزن‌ها رنگ تيره را به عمق پوست بفرستند، پاك كردن آن سخت‌تر از قبل خواهد شد. در حقيقت اين كار به معناي تاتو كردن روي تاتوي قبلي است كه ديگر حتي ليزر هم قادر به پاك كردنش نخواهد بود.»

وي تاكيد مي‌كند: «هيچ وقت نبايد با چنين شرايطي تاتو را پاك كرد و هيچ مركزي نبايد با رنگ پوست و رنگ سفيد روي تاتوي قبلي كار كند. با اين شيوه پاك كردن تاتو، مردم دچار مشكلات زيادي خواهند شد و عوارض بيشتري آنها را درگير خواهد كرد.»

فاضل بازدید : 67 نظرات (0)

1ـ قبل ازاینکه مداد خط چشم یا خط لب خود را بتراشید آن را به مدت 10 دقیقه داخل یخدان یخچال یا فریزر قرار دهید. با این کار مداد کمی سفت میشود و هنگام تراشیدن و تیز کردن نمیشکند.
2ـ اگر چشمانتان گود رفته است بهتر است به جای مداد خط چشم از نوع مایع آن استفاده کنید.
3ـ هنگام استفاده از ریمل برای اینکه صورتتان لک نشود، بهتر است لایه نازکی از ریمل را فقط روی مژه فوقانی بکشید. سپس با استفاده از فرچه ریمل مژههای بالا و پایین را ریمل بکشید تا توده نشود.

 

4ـ قبل از فر دادن مژههای خود، ابزار مخصوص آن را برای چند ثانیه با سشوآر گرم کنید. همین گرمای اندک، فر مژه را برای مدت طولانیتری حفظ میکند.
5ـ هنگام خرید کرم پودر، رنگ آن را در قسمت داخلی مچ دست خود تست کنید. پوست این قسمت از دست رنگ محصول مورد نظر را دقیقا همان طوری نشان میدهد که روی صورتتان جلوه خواهد داشت.
6ـ برای اینکه کرم پودر مدت بیشتری روی چهرهتان دوام بیاورد، کافی است یک قطره از مرطوبکنندهتان را روی آن بریزید. با این کار درخشش کرم پودر نیز بیشتر خواهد بود.
7ـ کرم پودر باید آخرین چیزی باشد که روی چهره خود به کار میبرید. به این ترتیب، قادر خواهید بود هر گونه لک ناشی از دیگر مواد آرایشی را بپوشانید.
8ـ وقتی از ماتیک مات استفاده میکنید، طبیعتا روی لب خود احساس خشکی خواهید کرد.

 

برای اینکه این اتفاق نیفتد، کافی است قبل از استفاده از این نوع رژ لب، از کمی روغن (بلسان) لب استفاده کنید. بعد که کار آرایش چشم و باقی صورت را تمام کردید، از رژ مات استفاده کنید. تا این زمان دیگر روغن جذب لبها شده است.
9ـ برای اینکه رژ لب دوام بیشتری روی لبتان داشته باشد، قبل از استفاده از رژ روی لبتان، خط لب بکشید. سپس بر روی خط لب، رژ بمالید.

 

10ـ سایه چشم تیره میتواند نقش خط چشم را هم بازی کند. فرچهای تخت را مرطوب کرده و در سایه چشم تیره فرو ببرید. سپس آن را روی خط مژه بکشید و به فاصله موجود بین مژهها دقت کنید. بعد، همین رنگ را بالای خط مژه نیز به کار ببرید.
11ـ رژ لب خود را حتما داخل یخچال نگهداری کنید تا بیشتر عمر کند.
12ـ هنگام خرید رژ لب هرگز تستر را روی لب خود آزمایش نکنید. این کار بسیار غیربهداشتی است. بهتر است رژ را روی نوک انگشتان خود امتحان کنید.
13ـ بعد از اینکه از رژ لب استفاده کردید، انگشت اشاره خود را داخل دهان خود فرو ببرید و به آرامی بیرون بکشید.

 

رژ اضافی به انگشتتان میچسبد و بیرون میآید و دیگر مزاحم دندانتان نخواهد شد.
14ـ رژ لب میتواند گاهی به عنوان رژ گونه به کار رود اما عکس آن هرگز صادق نیست.
15ـ خط لب بر رژ لب مقدم است. اگر بعد از رژ لب تازه بخواهید از خط لب استفاده کنید، قادر نخواهید بود خط لب طبیعی خود را به درستی پیدا کنید.
16ـ خانمهای مسن بهتر است دور رژ لبهای مات و براق را خط بکشند و صرفا از رژ لبهای چرب استفاده کنند.

 

17ـ اگر از رنگ رژ لب خود خوشتان نمیآید، آن را دور نیندازید. کافی است آن را با دیگر رنگها مخلوط کنید تا به ترکیب رنگی مورد علاقهتان برسید.
18ـ اگر لبهایتان گوشتی و ضخیم است بهتر است خط لب را فقط در قسمت خارجی خط لب طبیعی خود به کار ببرید.
19ـ اگر رژ لبتان شکسته است، کافی است شعله کبریت یا فندک را زیر قسمت شکسته بگیرید و وقتی شروع به آب شدن کرد، آن را روی قسمت پایه به آرامی بفشارید. سپس آن را سر و ته کنید و بدون درپوش به مدت 5 دقیقه داخل یخچال بگذارید.
20ـ از رژهایی که رنگ پرتقالی و قهوهای دارند کمتر استفاده کنید چون باعث زرد شدن دندانها میشود.
21ـ برای اینکه فنجان یا لیوانی که از آن مینوشید، رژی نشود کافی است قبل از نوشیدن با احتیاط و پنهان کاری تمام، سطح تماس آن را با نوک زبان خود کمی خیس کنید و سپس فنجان یا لیوان را به دهان ببرید.

فاضل بازدید : 79 نظرات (0)

رژیم مناسب برای حفظ سلامت پوست تقریباً همان رژیمی استكه برای حفظ سلامت كل بدن نیاز است. دلیل این است كه رژیم مناسب برای سلامت كل بدن،فرایند پیری سلولی را كند می سازد و پوست نیز به عنوان جزئی از بدن با این رژیمسلامتی بیشتری بدست می آورد. البته رعایت یك سری نكات خاص در مورد پوست از اهمیتخاصی برخوردار است كه در این مطلب بیان خواهد شد

تعادل وتنوع

امروزه رعایت یك رژیم متعادل در همه جا توصیه می شود. ولیواقعاً یك رژیم متعادل چگونه است؟ منظور متخصصان تغذیه از رعایت یك رژیم متعادل،دریافت كافی كلیه مواد مغذی مورد نیاز است تا فرد دچار سوء تغذیه پروتئین و كمبودویتامین و املاح نشود. اجرای چنین برنامه ای نقش مهمی در زندگی بسیاری از افراد،خصوصاً كسانی كه علاقه زیادی به مصرف غذای بیرون از منزل را دارند، ایفا می كند. البته به خاطر داشته باشید برای اینكه بتوانیم با مواد غذایی طبیعی از فرایند پیریجلوگیری كنیم، لازم است یك سری مواد غذایی را بیش از مقدار مورد نیاز مصرف كنیم

استفاده از هرم غذایی و برنامه راهنمای روزانه غذا(Daily Food Guide) یك شیوه آسان و قابل درك برای اطمینان از مصرف یك رژیم متعادلاست.

 ۶-۱۱ واحد از نان و غلات

 ۳-۵ واحد از سبزیجات

۴ – ۲ واحد ازمیوه ها

۳ – ۲ واحد از گوشت یا جانشین هایش (ماهی، مرغ، تخم مرغ، حبوبات ودانه ها)

۲واحد از شیر و محصولات لبنی

برای اینكه مطمئن باشیم كلیه موادمغذی در حد نیاز تامین شده اند بهتر است در هر گروه غذایی از مواد متنوعی استفادهكنیم

میوه ها و سبزیجات

حتماً از قدیمی ترها شنیده اید كه مصرف مواد غذایی تازه كلید جوانیاست. اكنون این مساله از نظر علمی نیز به اثبات رسیده است. میوه و سبزی تازه ازپیری زودرس پوست جلوگیری می كنند زیرا محتوی مقدار زیادی آنتی اكسیدان هستند. بسیاری از رنگدانه های شیمیایی۱ كه در میوه ها و سبزی ها موجودند خاصیت آنتیاكسیدانی بسیار بالایی دارند. این آنتی اكسیدان ها موجب جلوگیری از تخریب سلولی میشوند . بدین صورت كه رادیكال های آزاد موجود در بدن خصوصاً در منطقه پوست را كه درتماس با محیط اطراف است، فلج كرده و جلوی عملكرد تخریبی آنها را می گیرند. برایاطمینان از وجود آنتی اكسیدان كافی در میوه و سبزی، آنها بصورت خام و تازه ( یا نیمپز ) مصرف كنید، چون حرارت و نگهداری در یخچال و فریزر محتوای آنتی اكسیدانی آنهارا كاهش می دهد

مایعات
پوستی كه رطوبت كافی داشته باشد كمتر چروك می شود، پس با مصرف مقدارزیادی آب در طی روز، آب مورد نیاز برای تعریق پوست را فراهم كنید تا خشك نشود. متخصصان توصیه می كنند كه ۶ تا ۸ لیوان آب در روز بنوشید. قهوه و نوشابه منابع خوبیبرای تامین مایعات نیستند زیرا حاوی كافئین هستند كه یك ماده دیورتیك ( ادرار آور) است و موجب دفع آب بصورت ادرار می شود. نكته دیگر اینكه ۲ تا ۳ ساعت قبل از خواب آبزیادی ننوشید زیرا ممكن است موجب افزایش ورم صبحگاهی و كشیدگی بیش از اندازه پوستشد

كالری مصرفی

غیر از سوختن پوست زیر آفتاب ظهر،اضافه و كم كردن وزن به سرعت پوسترا چروك می كند، زیرا با افزایش چربی بدن پوست كش آمده و با لاغر شدن، چربی بدنتحلیل می رود و پوست جمع شده ، چروك می خورد. البته میزان جمع شدن پوست به سن فرد( هر چه سن بالاتر باشد احتمال چروك شدن بیشتر است )، ژنتیك و دیگرعوامل موثر مثل نوعرژیم بستگی دارد. پس مراقب كالری مصرفی تان باشید تا دچار اضافه وزن نشوید و اگرقصد كاهش وزن دارید ، حتماً زیر نظر متخصص تغذیه رژیم بگیرید زیرا اضافه و كم كردنمرتب وزن، نه تنها برای پوست بلكه برای كل بدن مضر است

پخت غذا

شیوه كلی پخت غذا استفاده از حرارت است و همانطوری كه می دانید وكلیه شیمی دان ها گفته اند افزایش حرارت موجب تغییر محتوایی در مواد غذایی می شود. این به چه معنی است؟
بدین معنا است كه هر دفعه گرم كردن غذا، فرایندهای تخریبیاكسیداسیون به سرعت بالا می رود؛ به عبارت دیگر حرارت، مواد مغذی و آنتی اكسیدانهای موجود در غذا را كاهش و رادیكال های آزاد را افزایش می دهد. در نتیجه آنتیاكسیدان كمتر و رادیكال آزاد بیشتری دریافت می كنیم كه عامل اصلی پیری پوست است. ولی نخوردن غذای پخته هم اشتباه است و نباید مصرف غذاهای پخته شده را قطع كنید تااز اثرات مخرب آن مصون باشید.

باید مدت زمان پخت مواد غذایی را كاهش دهید و ازسرخ كردن زیاد غذاها و پختن آنها با مقادیر فراوان روغن و چربی بپرهیزید. بهترینروش پخت، پختن غذا با مواد غذایی كاملاً تازه در مدت كم و مصرف سریع آن است.

فاضل بازدید : 88 نظرات (0)

روشهای نادرست در نگهداری موی سر



شرح:
شانه کردن موی خیس از ریشه تا نوک مو اشتباه است. موی سر شما بنا به دلایل متعددی میتواند کدر، کم پشت و شکننده شده و دچار ریزش شود. تعدادی از این دلایل ارثی هستند و گاهی استفاده از یک محصول نامناسب و تغذیه نادرست موجب این مشکلات و موارد نظیر آن میشوند. اما ما گاهی بدون توجه یا بر اثر اطلاعات نادرست، با موی خود طوری رفتار میکنیم که بیش از پیش آسیب میبیند.


1. شامپو کردن روزانه
بهترین حالت و شرایط مو در زمانی است که چربیهای طبیعی پوست سر بتوانند به نوک موها برسند. به همین دلیل بسیاری از متخصصین مو توصیه میکنند که موها را یک روز در میان یا حتی دو روز در میان شامپو کنید.

2. موهای بلند خود را همواره در یک نقطه خاص جمع میکنید.
افرادی که عادت دارند موی بلند خود را با یک کش به صورت "دم اسبی" در پشت سر جمع کنند، مراقب باشند. تارهای مو در کشهای موی سر-از هر جنس و اندازه- گیر کرده و شکسته یا کنده میشوند. بنابراین برای جلوگیری از خالی شدن بخشهای خاصی از مو، هر بار محل جمع کردن موها راکمی بالاتر و در مرتبه بعد، کمی پایینتر بیاورید. استفاده از کشهای ضخیم حوله ای یا پارچه ای، در کاهش این حالت بسیار موثر است.

3. شانه کردن موی خیس از ریشه تا نوک مو
شانه کردن موهای خیس از کشیدن برس بر آنها بهتر است، اما کشیدن مو از پوست سر تا نوک و به زور باز کردن گره های آن، موجب کنده شدن نوک موها، شکسهگی ساقه مو و ضعف ریشه میشود. اگر موهایتان بیش از حد در هم گره میخورد، مقدار کمی نرم کننده تنها به نوک موها بزنید، آب اضافه مو را گرفته و ابتدا از نیمه مو تا نوک آنرا در دسته های چک شانه کنید تا گره ها باز شوند تا بتوانید از ریشه تا نوک را به راحتی شانه کنید.

4. براق کردن موها با برس کشیدن فراوان
در دستورات قدیمی زیبایی، برای براق شدن مو چنین روشی توصیه شده بود "موها را به مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت و هر دسته را از 15 تا 20 مرتبه برس بکشید" . اما برای حرکت دادن چربی طبیعی مو از ریشه به نوک آن، تنها چند مرتبه معدود برس کشیدن به مو کافی است و بیشتر از آن تنها میتواند به شکسته شدن مو منتهی شود.

5. سشوار کشیدن به مویی که هنوز کاملا خیس است
این کار نه تنها مدل دادن به مو را بسیار مشکل میکند، بلکه به مقدار بسیار زیاد موجب آسیبهای ناشی از حرارت میشود. سشوار باید برای خشک کردن و مدل دادن به موهای نمدار-نه خیس- به کار رود و حداکثر مدت آن باید 20 دقیقه باشد. قبل از حرارت دادن به مو، گیسوی خود را به مدت 5 دقیقه در حوله بپیچید و سپس بگذارید 5 دقیقه دیگر در هوای آزاد خشک شود.

6. نادیده گرفتن پوست سر
برای داشتن موهایی سلامت، پوست سر نیز باید تغذیه شود. ماساژ دادن کف سر با نوک انگشتان به افزایش جریان خون در آن کمک میکند. برای مراقبت بیشتر میتوانید هر از گاهی از مواد مغذی و ماسکهای مخصوص پوست سر استفاده کنید.

7. استفاده از برس نامناسب
برس نامناسب، به خصوص انواع برسهای گرد، تنها موجب از بین رفتن آرایش موی شما شده و حتی ممکن است در میان موها گیر بیافتد. به طور کلی، هر چه موهای شما بلندتر باشد، برس –به خصوص برس گرد- باید قطر بیشتری داشته باشد. اگر میخواهید موهایتان پف کرده و پر حجم به نظر برسند، از برسهای گرد و اگر میخواهید آنها را صاف و نرم آرایش دهید از برسهایی به شکل راکت استفاده کنید.

8. عدم استفاده از اسپری مو
اسپری مو شهرت چندان خوبی ندارد، اما این اسپریها حاوی مواد پلیمری هستند که رطوبت را از مو دور نگه میدارد. بر خلاف باور عمومی، این پلیمر آسیبی به مو نمیرساند و درواقع آنچه بر روی مو میماند و خشک میشود همین مواد پلیمری هستند نه الکل. الکل موجود در این اسپریها، قبل از اینکه مواد به مو برسند، تبخیر میشود. نکته مهم این است که اسپری تنها در حد لازم مصرف شود و به طور مداوم روی مو قرار نگیرد.

9. درمان نکردن شوره سر
اگر موی شما دچار شوره است، نباید آن را به طور موقت با مواد روغنی و پمادهای آرایشی مخفی نمایید، بلکه باید آنرا به طور کامل درمان کنید. شوره سر در واقع نوعی بیماری جلدی است و ارتباطی با خشکی سر ندارد. برای درمان آن هم باید از شامپوهای حاوی اسید سالیسیلک، روی یا سولفید سلنیوم استفاده کنید.

فاضل بازدید : 75 نظرات (0)

انواع پوست و نحوه مراقبت از آنها

نـخـستین گـام برای داشـتن پوستـی زیبا آگاهی یافتن از نوع پوست میباشد زیرا ازاین طریق شما قادر خواهید بود هر چه بهتر از پوستتان مراقبت و هـمـچنـیـن فـراورده های بـهـداشـتـی و آرایشی مناسب نوع پوست خود را انتخاب کنید. بطور کلی 5 نوع پوست وجود دارد:....(بقیه در ادامه مطلب)


1- پوست نرمال: نه زیاد خشک و نه زیاد چرب میباشد- مــنــافــذ پـوست قابل رویت بـوده امـا بـزرگ و یـا مســدود نیستند- پس از شستشو نرم و لطیف میگردند- به نـدرت صورت جوش میزند.

طرز مراقبت: روزی دوبـار صـورت خـود را با شوینده های مـلایم شستشو داده و از مرطوب کننده استفاده کنید.

2- پوست چرب: پوست اغلب چرب است- سطح پوست ضخیم و خشن می بــاشد -منافذ پوست بزرگ و قابل رویت میباشد- پوست براق است. صورت زیاد جوش می زند-گرد و غبار و آلودگی بیشتری را به خود جذب می کند- غـدد چـربـی بـیـش از حـد فـعـال میباشند به همین خاطر منافذ پوست در معرض انسداد است- پـوست کـمـتـر چـروکیده میشود.

طرز مراقبت: روزی 2 مرتبه صورت خود را با شوینـده هـای مـلایـم شسـتـشو دهـیـد-همواره از شوینده های ملایم و غیر چرب و حاوی الکل استفاده کنید- از لــوازم آرایشی غیر چرب استفاده کنید- به خاطر داشته باشید پوست چرب نیز نیاز به مـرطـوب کــننده دارد بنابراین از مرطوب کننده هر روز استفاده کنید.- با آب سرد صورت خود را بشویید تا منافذ پوستتان بسته گردد. از غذاهای سرخ شده و شکلات کمتر استفاده کنید.

3- پوست خشک: پوست نازک و کاغذ مانند است- هـنـگـام لـمس آن پـوسـت خـشـک است- منافذ پوست بسیار ریز میباشند- صورت بندرت جوش می زند- چون غدد چربی کم کار میباشند بنابراین پوست خشک و معمولا پوسته پوسته میگردد- مـستعد چین و چروک می بـاشد- در زمستان پوست خشک تر شده و خارش پیدا می کند.

طرز مراقبت: همواره از لوازم آرایش ملایم فاقد الکل استفاده کنید-هر روز پوست خود را با مرطوب کننده مرطوب کنید- همواره صورت خـود را بـا شـویـنـده هـای مـلایــم و غیر صـابونی بشویید زیرا صابون چربی پوست شما را با خود می شوید- از کـرمـهـایـی کــه محتوی آلفاهیدروکسی اسید میباشد استفاده کنید. این ماده سبب پیلینگ ملایم لایه خشک و مرده خارجی پوست می شـود- شستـشوی صـورت بـا روغــن بادام و یا زیتون بسیار موثر می باشد- یـک سیب را رنده کرده مدتی در یخچال گذاشته و 15 دقیقه روی صورتتان قرار دهید.

4- پوست ترکیبی: اغلب افراد پوستشان پوست ترکیبی می بـاشد بـدیـن مـفهوم که بخشی از پوستشان چرب و بخشی خشک است- خشکی معمولا در نواحی گونه، دور چشم و گردن و چرب در نواحی پیشانی، بینی و چانه- بهتر است برای نواحی چرب یک نوع فراورده و نواحی خشک فراورده دیگری استفاده کنید.
طرز مراقبت: صورت خود را روزی 2 مرتبه با شوینده های ملایم شستشو دهید-گلاب برای طراوت پوست بسیار موثر است.

5- پوست حساس: بـه آسـانـی تــحریـک می گردد و ایجاد خارش، سوزش، قـرمــزی و ساییدگی در پوست می گردد- گهگاهی جوش میزند.

طرز مراقبت: از صابون استفاده نکنید و در عوض لوسیونهای شستشوی ملایم و غیر حساسیت زا را بکار ببرید.

نکاتی در مورد سلامتی پوست

1- آب فراوان بنوشید.حداقل روزی 10-6 لیوان. آب سبب دفع سموم بـدن میگردد و برای سلامتی پوست بسیار مهم است.
2- از کرمهای ضد آفتاب استفاده کنید تا پوستتان دچار پیری زود رس نگردد.
3- رژیم غذایی مناسب داشته باشید. روزانه مـقادیـر زیادی سبزیجات و میوه های تازه بخورید. سویا برای پوست بسیار مفید میباشد.
4- مشروبات الکلی و سیگار را ترک کنید. سیگار ویـتامین سی بدن را از میان میبرد که سبب آسیب به بافت ارتجاعی پوست گشته و چین و چروک  در پوست نــمایان میگردد. الـکـل نـیـز عـروق خـونی را منـبسط کـرده و سبـب قـرمزی و احسـاس خارش در پوست میگردد.
5- ورزش کنید. پوست شما نیاز به تنفس دارد. با دویدن و یـا پـیـاده روی سـاده جـریـان خون شما افزایش یافته و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوستتان میرسد.
6- استرس را به حداقل برسانید. استرس سبب اختلال در هـورمـونــهای بدن گشته که بر پوسستان اثر سوء میگذارد.
7- خواب کافی داشته باشید. 6 الی 8 ساعت در شبانه روز بخوابید.
8- سس مایونز یک مرطوب کننده فوق العاده برای پوست صورت میباشد. آن را بــصورت ماسک میتوانید استفاده کنید.

پوستی زیبا داشته باشید!

فاضل بازدید : 66 نظرات (0)


درخت انجیر از زمانهای بسیار قدیم وجود داشته و از آن استفاده زیادی می شده است . در تورات از این درخت نام برده شده و اشعیای نبی یكی از انبیای بنی اسرائیل خرقیا پادشاه آن زمان را در حدود ۷۰۰ سال قبل از میلاد با انجیر مداوا كرده است .
درخت انجیر بومی آسیای غربی و كشورهای مدیترانه است و از آنجا به عربستان ، سوریه و اسرائیل برده شده است .
درخت انجیر در نزد یونانیان مقدس و محترم بوده بطوریكه صدرات ان ممنوع اعلام شده بود .
[تصویر: ficuscarica3.JPG]
شاعران و نویسندگان یونانی مانند هومر ، هرودوتوس و افلاطون در نوشته ها و اشعار خود آنرا ستوده اند در اوائل قرن هجدهم ، انجیر بوسیله میسیونرهای مذهبی اسپانیایی به كالیفرنیا برده شد و امروزه بمقدر زیاد در این ایالت و ایالات جنوبی آمریكا كشت می شود.
حدود ۸۵ درصد از محصول انجیر بصورت خشك ببازار عرضه می شود زیرا انجیر رسیده زود خراب می شود .انجیر درختی است با برگهای زرد و پنجه ای برنگ سبز خاكستری كه بلندی آن تا شش متر می رسید و چون در مقابل سرمای شدید مقاومت ندارد بنابراین در مناطق معتدله و گرمسیر كشت می شود .
درخت انجیر معمولا از سال چهارم شروع به میوه دادن می كند و تا سن بیست سالگی میوه می دهد.

تركیبات شیمیایی:
انجیر میوه مغذی و خوش طعمی است ، دارای مواد قندی ، مواد ازته ، چربی ، مواد معدنی ، آمینو اسید ،‌ آنزیم های مختلف و كاروتن می باشد . در برگهای آن حدود ۰/۰۶ درصد مواد تلخی مانند فیكوسین Ficusin و برگاپتین Bergaptene وجود دارد .
شیره سفیدی كه با شكستن شاخه های درخت انجیر و یا از میوه نارس آن خارج می شود بسیار سمی است و اگر بر روی پوست زده شود سلولها را از بین برده و میكشد .
برگهای انجیر دارای كوسایداروتین Glycosiderutin می باشد .

در صد گرم انجیر رسیده و تازه مواد زیر موجود است :

انرژی ۸۰ كالری مواد قندی ۴ گرم پروتئین ۱/۵ گرم چربی ۰/۵ گرم كلسیم ۲۰ گرم فسفر ۵۵ میلی گرم سدیم ۳۵ میلی گرم پتاسیم ۶۵ میلی گرم ویتامین آ ۸۰ واحد ویتامین ب ۱ ۰/۲ میلی گرم ویتامین ب ۳ ۰/۷ میلی گرم ویتامین ث ۲ میلی گرم ویتامین ث ۲۵ میلی گرم

خواص داروئی:
خواص طبی میوه انجیر
انجیر از نظر طب قدیم ایران گرم و تر است .
۱)انجیر تعرق بدن را زیاد می كند .
۲)ادرار آور است .
۳)حرارت بدن را كاهش می دهد .
۴)چاق كننده است و آنهائیكه می خواهند وزن اضافه كنند و یا برای بیمارانی كه دوره نقاهت خود را می گذرانند بسیار مفید است . بدین منظور می توان آنرا با شیر سویا مخلوط كرده و بین غذاها خورد.
۵)انجیر یبوست را برطرف می كند و یكی از بهترین میوه ها برای تمیز كردن روده بزرگ و رفع یبوست است . در قیم برای از بین بردن یبوست از شربت انجیر استفاده می كردند .
۶)برای درمان ناراحتیهای سینه حدود ۲۰ گرم از خرما ، عناب ، انجیر خشك و مویز را با هم مخلوط كرده و آسیاب كرده سپس این پودر را با یك لیتر آب جوشانده تا حجم آن به نصف برسد . از این جوشانده می توان بمقدر سه فنجان در روز مصرف نمود .

شلغم[تصویر: turnip.jpg]
(TURNIP)

گیاهی از خانواده شب بو برگ های ان دارایی بریدگی و محوری که گل ها بر ان ظاهر می شوند و بافاصله از برگ ها قرار می گیرند ریشه ان متورم و حاوی مواد اندوخته ای است که به مصرف می رسد. شلغم گیاهی است زراعی که در غالب مزارع پرورش داده میشود.

شلغم دارای قند طبیعی و منیزیم زیاد می باشد و از همین جهت اسکلت را محکم می کند و فسفر ان مغزو اعصاب را تقویت می کند.خوراک مغز است و تسکین میدهد و تقویت می نماید .شلغم باعث درمان تشنج و گواتر میشود اما شلغم برای کسانی که معده ضعیف دارند به علت دیر هضم شدن ان ممکن است که باعث شود نفخ کنندچون دارای مقداری سلولز است و کمی سنگین است .لذا برای این اشخاص بهتر است اولا از شلغم های کوچکتر و لطیف تر استفاده کنند دوما برای خنثی کردن زیان های احتمالی همراه ان از زیره و فلفل و شیرینی استفاده کنید مفید خواهد بود.


كیوى و پیشگیرى از سرماخوردگى
kiwifruit


میوه كیوى به سبب برخوردارى از ویتامین هاى آ، گروه ب، اسیدفولیك، املاح روى، فسفر، سدیم، پتاسیم، كلر، منیزیم، كلسیم و سولفورات، رقیق كننده خون تشخیص داده شده است. ضمن اینكه مصرف این میوه براى پیشگیرى از چربى بالا و فشارخون، سرماخوردگى و ورم لوزالمعده مؤثر است

زردآلو
سرشار از انرژی،موثر در درمان یبوست،كاهش‌دهنده افسردگی و تقویت‌كننده اعصاب.
آناناس‌
تقویت‌كننده روده،نیرو بخش،مناسب برای هضم غذا و موثر در بیماری‌های ریه.
به‌
تقویت‌كننده اعصاب و قلب،موثر در درمان بیماری‌های ریوی و سل.همچنین در درمان ورم معده و روده از این میوه استفاده می‌شود.
 
گلابی‌
از بین برنده ضعف و بی‌حالی،تقویت‌كننده اعصاب،رفع تنبلی روده‌ها،رفع یبوست و بیماری‌های روده‌ای و معده،موثر در درمان سل ریوی،از بین برنده سنگ كلیه.
 
آلو
انرژی‌زا و از بین برنده كم‌خونی و ضعف و سستی،برطرف‌كننده یبوست،محرك اعصاب،مناسب برای كلیه‌ها.
سیب زرد
انرژی‌ساز،ضد عفونی ‌كننده قوی روده و مناسب برای تقویت روده‌ها و معده،محرك كلیه‌ها و مناسب برای سنگ كلیه و مجاری ادرار،تقویت‌كننده اعصاب،رفع‌كننده یبوست و اسهال، مناسب برای اختلالات تنفسی.

 

خواص زعفران

زعفران به هضم طبیعی غذا و تقویت معده كمك می‌كنداز زمانهای قدیم برای زعفران نیز همچون سایر ادویه‌جات، خواص درمانی مختلفی در نظر می گرفتند.
بر اساس تحقیقات جدید زعفران به هضم طبیعی غذا و تقویت معده كمك می‌كند و به عنوان مسكن به ویژه در درمان دردهای لثه و قلنج نیز تاثیر گذار است. علاوه بر آن محرك و تقویت كننده تمایلات جنسی است، تحقیقات پزشكی ثابت كرده زعفران خواص ضد سرطانی داشته و به عنوان یك داروی ضد تومور و جمع كننده رادیكالهای آزاد عمل می‌كند.
زعفران همچنین ماده‌ای شادی بخش، آرام‌بخش، تقویت كننده حافظه، افزایش دهنده تمركز، ضد تشنج، افسردگی، اسپاسم، آلزایمر و پاركینسون است كه در درمان دردهای عصبی و كم خوابی نیز مفید است.
بنابر یك تحقیق دارویی دیگر ، زعفران به علت وجود تیامین، ریبوفلاوین و مواد معدنی برای درمان فشار خون، كاهش كلسترول، درمان كم خونی ناشی از كمبود آهن در دختران، كاهش درصد احتمال بروز بیماریهای قلبی، تصلب شرائین و افزایش سلامت قلب نیز بسیار مفید است.
این گیاه دارویی در درمان بیماریهای تنفسی نظیر آسم، سرما‎خوردگی، سرفه، افزایش جریان خون در شبكیه، درمان اختلالات لكه زرد شبكیه در اثر پیری نیز كاربرد دارد. زعفران در صورت استعمال خارجی برای درمان كوفتگی و رماتیسم نیز مفید است. همچنین تحقیقات فراوان انجام شده نشان می‌دهد كه تركیبات موجود در زعفران در درمان برخی از انواع سرطانها در حیوانات آزمایشگاهی تاثیر داشته است.


خواص زرشک


خواص زرشک

میوه زرشک

- قابض است و تقویت کننده قلب و کبد است و برای برطرف کردن بیماریهای کبدی مفید است این گیاه درد مفصلی، روماتیسم و تورم را تسکین می بخشد.
- انواع عفونت هائی که زرشک می تواند در درمان آن ها موثر واقع شود عبارت است از عفونت گلو، مجاری ادراری مجاری معده ای روده ای، ریه ها، عفونتهای مخمری و اسهال است باید توجه کرد که پاره ای از عفونت ها در صورت مصرف نکردن آنتی بیوتیک ممکن است خطرناک باشد. هرگز در ین فکر نباشید که در صورتی که بدن شما به آنتی بیوتیک قویتر نیاز دارد به جای آن از گیاهانی مانند زرشک استفاده کنید.
- بواسیر خونی را درمان می کند
- خونریزی را برطرف می کند
- صفرابر است
- دم کرده زرشک را برای بر طرف کردن ناراحتی ها دهان غرغره کنید.
 
خـــواص کنـــجــد

سیرقوه باء را تقویت می کند،ادرار را زیاد نموده و عروق شعریه را باز می کند و همین موضوع سبب می شود که فشار خون پایین بیاید. سیر بهترین درمان نسیان وفراموشی است،خوردن سیــــــر کدورت ذهن را از بین می برد . میکروبهای وبا و گریپ و عده ی زیادی از میکروبها را نابــــود می سازد . سیر بهترین مقوی پیاز مغز بوده،روی غدد مغز تاثیر نیکو دارد . سیر دارای ویتامینهای ث،ب بوده و خوردن ان برای بیماران رماتیسم و نقرس مفید است و بوی آن را معمولا" با خـوردن سبزیهای سبز می توان از بین برد . سیر اثر نیکویی در ضدعفونی کردن معده دارد،ولی نباید در خوردن آن افراط کرد اگر با غذا همــه روزه یک پر سیر میل نمایید بوی آن شما را آزار نمی دهد و همیشه سالم خواهید بود .

خــواص ســیــر

کنجد زیاد کننده زور و عامل طول عمر است. غذایی که بر هر دارویی ترجیح دارد،کنجد است که تقریبا" بیشتر مواد مورد نیاز سا ختمانی بدنی را دارد . لذا یک غذای قیمتی و پر ارزش برای انسان متمدن است . دارای خواص گوشت است ولی ضرر آن را ندارد . قوت،جوانی وتعادل زندگی و صحت را به انسان می بخشد . کنجد برای زن،مرد،کوچک و بزرگ برای ادامه ی حیات و طول عمر مفید است. اثر آن در تعویض سلولهای کهنه ی بدن،بسیار سریع است و در تسهیل فکر عمل آن قابل تحسین است و در رفع آلامی مانند :سرطان،سل و کم خونی کم نظیر می باشد . در زندگانی جدید که فکر بشر بیش از سایر اعضای بدن او به کار می رود،کنجد از نان واجب تر است.

فاضل بازدید : 80 نظرات (0)

گذر زمان، آلودگی هوا، آسیب‌های خورشید، لطافت و درخشندگی پوست را به تاراج می‌برند و خال‌ها و لکه‌های رنگی به ارمغان می‌آورند. برای مقابله با این آسیب‌ها و صاف و مرطوب نگه داشتن پوست، میوه‌ها بهترین گزینه محسوب می‌شوند. هر نوع پوست نیازهای مخصوص به خود را دارد و میوه و سبزیجات اگر درست انتخاب و مصرف شوند می‌توانند به این نیازها پاسخ دهند.

انگور

انگور

در طب سنتی هند به انگور «خون گیاهی» یا «مروارید حیات» گفته می‌شود و هزاران سال است که از آن برای درست کردن مواد آرایشی - زیبایی و فیتوتراپی یا همان درمان بیماری‌ها با داروهای گیاهی استفاده می‌شود.

 

 

خواص زیبایی انگور: انگور سرشار از ویتامین‌ها، اسیدهای میوه و آنتی اکسیدان‌ها بوده و قابض فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. این میوه‌ی خوشمزه، همه‌ی پوست‌ها را تقویت، مرطوب و روشن می‌سازد.

 

انگور در خدمت سلامتی: انگور با توکسین‌ها مبارزه می‌کند و باعث پاک‌سازی عمقی بدن می‌شود. انگور دارای خواص ضدخستگی است و باعث تقویت قوای جسمی و فکری می‌شود. این «مروارید حیات» روح را از افکار تکراری و مزاحم خلاص می‌کند و بهترین میوه برای حفظ و تقویت و نشاط و شادابی بدن محسوب می‌شود.

 توصیه می‌کنیم پوست‌تان هر نوعی که باشد از خوردن انگور غافل نشوید.

 

میوه های قرمز

 

میوه‌های قرمز رنگ: رنگدانه‌های جوانی

 

 

در فصل تابستان، توت فرنگی، انگور فرنگی، شاه‌توت و تمشک، زینت و شادابی را به باغ‌ها و پوست‌مان هدیه می‌دهند.

این میوه‌ها اثرات گذر عمر را به تعویق می‌اندازند. پس تا می‌توانید از این میوه‌های بخورید.

 

 

خواص زیبایی میوه‌های قرمز رنگ: میوه‌های قرمز خواص‌شان را مدیون رنگ‌شان هستند. در واقع آنتوسیانین‌های موجود در آن‌ها (پیگمان‌های طبیعی گیاهی آن‌ها) به احیای سلول‌ها و ترمیم برخی آسیب‌های پوستی کمک می‌کنند. علاوه بر این بتاکاروتن آن‌ها از پوست حفاظت کرده و باعث می‌شوند پوست بهتر نفس بکشد.

 

میوه‌های قرمز در خدمت سلامت: میوه‌های قرمز و به ویژه شاه توت، انگور فرنگی و تمشک با خواص تصفیه کنندگی که دارند کیفیت خون را بهتر می‌کنند و بازسازی بافت‌ها را تسهیل می‌بخشند. همچنین زمانی که دچار گرمازدگی شده باشید این میوه‌ها معجزه می‌کنند.

همه با تمام انواع پوست‌ها می‌توانند از خواص زیبایی این میوه‌های خوشمزه بهره‌مند شود.

 

هویج و آب آن

 

هویج: خواص جاودانی

 

هویج یکی از آن سبزیجات ضد پیری فوق‌العاده محسوب می‌شود و به تقویت کننده‌ی چشم معروف است.

 

 

خواص زیبایی هویج: هویج سرشار از ویتامین‌ها و به خصوص ویتامین A می‌باشد. هویج ضدالتهاب و احیا کننده‌ی قابلی است که نه تنها چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد بلکه با عفونت‌های پوستی نیز مقابله می‌کند.

 

هویج در خدمت سلامت: در فیتوتراپی نیز هویج به خاطر داشتن خواص زه‌کشی بافت‌ها، معروف است. این نارنجی خوش‌رنگ و مفید «ضد سم» واقعی محسوب می‌شود و در خون و طحال وارد عمل شده و سموم بدن را خنثی می‌کند.

همه‌ی انواع پوست‌ها می‌توانند از خواص زیبایی هویج بهره‌مند شوند.

 

میوه های آبدار زمستونی

 

پرتقال: لیفتینگ ویتامینه

این میوه‌ی پرطرفدار در تابستان نیز همانند زمستان باعث ایجاد آرامش می‌شود زیرا دارای خواص بی شماری است.

 

خواص زیبایی پرتقال: پرتقال همانند لیموترش سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها است. پرتقال هر چه شیرین‌تر باشد خواص قابضی بیشتری دارد و می‌تواند پیری سلول‌ها را به تأخیر بیندازد و از پیدایش چین و چروک جلوگیری کند. این میوه‌ی خوش طعم همچنین باعث مرطوبی پوست شده و از خشکی آن در مقابل نور خورشید جلوگیری می‌کند.

 

پرتقال در خدمت سلامت: پرتقال سیستم دفاعی طبیعی بدن را تقویت می‌کند و از آن (و همچنین پوست) در مقابل آسیب‌های خارجی حفاظت می‌کند. پرتقال مقوی‌تر از لیموترش است و در صورتی که بدن با استرس، خستگی یا فشارهای کاری درگیر شده باشد باعث آرامش و تسکین بافت‌های آسیب دیده می‌شود. در نهایت باید بگوییم که پرتقال در مبارزه با میگرن و کوفتگی بسیار موثر عمل می‌کند.

همه‌ی انواع پوست‌ها حتی پوست‌های حساس نیز می‌توانند از خواص زیبایی پرتقال بهره‌مند شود.

 

گوجه فرنگی

 

گوجه فرنگی: پاک‌سازی پوست

خوشبختانه امروزه گوجه فرنگی در طول سال در بازار موجود است و می‌توان به راحتی از خواص آن بهره‌مند شد. گوجه فرنگی این قابلیت را دارد که مشکلات پوستی را چه درونی و چه سطحی رفع کند.

 

 

خواص زیبایی گوجه فرنگی: گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است و در عین حال که پوست را پاک‌سازی می‌کند، ضدعفونی کننده و روشن کننده نیز محسوب می‌شود. گوجه فرنگی باعث رفع جوش‌های سر سیاه می‌شود و لایه‌ی سطحی پوست را پاک‌سازی می‌کند. از این گذشته گوجه فرنگی ضدالتهاب است و برای درمان زخم‌های پوستی و سوختگی‌های سطحی موثر عمل می‌کند.

هویج ضدالتهاب و احیا کننده‌ی قابلی است که نه تنها چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد بلکه با عفونت‌های پوستی نیز مقابله می‌کند

 

 

احتیاط: گوجه فرنگی یکی از اسیدی‌ترین میوه‌ها محسوب می‌شود که میزان اسید آن حتی از لیموترش نیز بیشتر است. بنابراین استفاده‌ی خارجی از گوجه فرنگی به عنوان ماسک برای افرادی که پوست حساسی دارند توصیه نمی‌شود. از نظر تغذیه نیز توصیه می‌شود افرادی که معده‌ی حساسی دارند در مصرف گوجه فرنگی احتیاط کنند. توجه داشته باشید که هیچ‌وقت تخم‌های گوجه فرنگی را دور نریزید زیرا این تخم‌های ریز اسیدیته‌ی گوجه فرنگی را کاهش و هضم آن‌را راحت‌تر می‌کنند.

 

استفاده‌ی زیبایی از گوجه فرنگی برای پوست‌های چرب و میکس مناسب است.

 

خیار

 

خیار: مرطوب کننده‌ی پوست

شاید خیلی نیاز به توضیح نداشته باشد که خیار خواص مرطوب کنندگی و پاک‌سازی دارد.

 

خواص زیبایی خیار: خیار حاوی 95 درصد آب است و زمانی که به عنوان ماسک استفاده می‌شود به راحتی لایه سطحی پوست را مرطوب می‌کند. خیار توکسین‌های پوست را دفع کرده و پوست را صاف و شاداب می‌کند.

 

خیار در خدمت سلامت: یونانی‌های باستان معتقد بودند که خیار خواص آرامش بخشی دارد و آن‌را برای کاهش میل جنسی خیلی زیاد توصیه می‌کردند. امروزه از خیار به خاطر دارا بودن ویتامین B6 و خواص آرام بخشی در برخی معالجات ضد استرس استفاده می‌کنند.

همه‌ی انواع پوست‌ها می‌توانند از خیار برای داشتن پوستی زیبا استفاده کنند.

 

گریپ‌فروت

 

گریپ‌فروت: دفع سموم

از 4000 سال پیش، از گریپ‌فروت به دلیل خواص درمانی‌اش استفاده می‌شود. گریپ‌فروت مؤثرترین میوه برای دفع سموم است و همچنین یکی از بهترین میوه‌ها برای پاک‌سازی پوست محسوب می‌شود.

 

 

خواص زیبایی گریپ‌فروت: گریپ‌فروت ضدعفونی کننده، قابض و تقویت کننده است. این میوه‌ی پُرخاصیت، همه‌ی انواع پوست‌ها را تقویت و بازسازی می‌کند و پوست‌های چرب را تمیز و پاک‌سازی می‌کند. همچنین از این میوه برای تقویت و شادابی پوست سر استفاده می‌شود.

 

گریپ‌فروت در خدمت سلامت: گریپ‌فروت مدر است و از این رو توکسین‌ها یا همان سموم بدن را دفع می‌کند و احتباس آب را کاهش می‌دهد. این میوه‌ی پرطرفدار جریان خون را افزایش می‌دهد و باعث لاغری و همچنین سلامت کلیه‌ها می‌شود. از این گذشته گریپ‌فروت درمان طبیعی افسردگی به شمار می‌رود.

افرادی که پوست‌های چرب و میکس دارند می‌توانند با خیال راحت از خواص زیبایی گریپ‌فروت استفاده کنند.

فاضل بازدید : 68 نظرات (0)

 آیا می دانید که خاستگاه و زادگاه سونا کشور فنلاند  است؟ قدمت سونا در این کشور به 1000 سال پیش باز می گردد. سونا در کشور فنلاند یک آیین کهن و مقدس محسوب می شود که در این خصوص به چند مورد از ویژگیهای این آیین در نزد مردم فنلاند توجه کنید:

* حـتــی جلسات کاری نیز ممکن است در فنلاند در سونا برگزار شود.

* شـمـار سـونــاها در کشور فنلاند از تعداد خودروهای این کـشــور بیشتراست به نحوی که به ازای هر 4 فنلاندی یک سونا وجود دارد.

                                       چگونه از سونا استفاده کنیم

* در نزد مردم فنلاند سونا به قداست کلیسا بوده و درطی اقـامتشان در سونا طوری رفتار می کنند که گویی در کلیسا حضور دارند!

* در فصل زمستان فنـلانـدی هـا عــادت دارند پس از سونا گرفتن در دریاچه و یا برکه بسیار سـرد و یــــخ زده آب تنی کنند و یا روی برف غلت بزنند.

انواع سونا

1- سونای خشک: میـزان رطـوبـت در ایـن ســونا 5 تا 10 درصد و درجه حرارت 90 تا 100 درجه سانتی گراد می باشد.

                                  

2- سونای مرطوب: میـزان رطوبت در این سونا 15 تا 30 درصد و درجه حرارت 75 تا 85 درجه سانتی گراد می باشد.

3- سونای بخار: مـیـزان رطـوبـت در ایــن ســونا 40 تا 65 درصد  و درجه حرارت 45 تا 65 درجه سانتی گراد می باشد.

                                  

4- حمام بخار: مـیــزان رطوبت در این سونا 100 در صد و درجه حرارت 40 تا 45 درجه سانتی گراد می باشد.

5- سونای مادون قرمز: در این مدل سونا بر خلاف دیگر سوناها از حرارت دهنده مادون قرمز استفاده می شود.

                                 

(در سوناهـای سنـتی از کوره های با منبع انرژی گاز، الکتریسیته و یا چوب استفاده می شود) در سونای مادون قرمز و یا اینفرارد فضــای اتـاق گـرم نمی شود بلکه بدن افراد داخـل سـونا مستقیما تـوسط پرتوهای مادون قرمز گرم خواهد شد.

6- سونای گیاهان معطر: نوعی از سونای بخار است که در آن اسانس گیاهان معطری همچون اوکالیپتوس، نعناع، دارچین، لیمو ، کاج و... بروی سنگهای هیتر سونا پاشیده می شود تا عطر آنها در فضا پخش شود. فراموش نکنید که رایحه اینگونه گیاهان بسیار نشاط آور و شفا بخش است.

 

                                  

چگونه از سونا استفاده کنیم

1- پیش از ورود به اتاق سونا جواهر آلات، ساعت، عینک و لنزهای طبی خود را از خود جدا کنید.

2- قبل از آنکه وارد سونا شوید، دوش بگیرید و خود را با صابون بشویید. 

3- به محض ورود به سونا برای آنکه بدنتان به گرما عادت کند ابتدا روی زمین و یا نیمکت پایین بنشینید وسپس به نیمکت فوقانی سونا بروید، در این میان می توانید زیر خود یک حوله کوچک نیز بیندازید.

4- چند دقیقه به همین صورت در سونا بنشینید  تا گرما به بدن شما نفوذ کرده و روزنه های پوست شما باز شود.

5- از سونا خارج گشته و مجددا دوش بگیرید و خود را با صابون بشویید.

6- اکنون به داخل حوضچه آب سرد بروید البته تمام بدن خود را همزمان داخل آن کنید تا  خون در سرتاسر بدنتان بطور یکنواخت تغییر دما دهد.

7- سپس به مدت 10 دقیقه استراحت کنید.

8- شما مجاز هستید این چرخه را (گرم شدن، سرد شدن و استراحت) را در هر جلسه 3 تا 4 بار تکرار کنید.

9- درپایان نیز پیش از آنکه لباسهای خود را به تن کنید، صبر کنید تا حرارت بدن و ضربان قلبتان کاملا به حالت طبیعی خود باز گردد و آنگاه اقدام به پوشیدن لباسهای خود کنید.

10- درون سونا می توانید حرکات کششی ملایم و کوتاهی نیز انجام دهید.

 

نکته:

* حتی در سونای خشک نیز باید رطوبت در فضای سونا وجود داشته باشد، در غیر این صورت به ریه ها، پوست و چشمهای شما آسیب وارد می شود.

* در سونا با ریختن آب بروی سنگهای هیتر می تواند میزان رطوبت اتاقک سونا را تنظیم کنید،همچنین با این کار یک افزایش حرارت موقتی را ایجاد خواهید کرد.

* در سونا نیمکتهای ردیف اول گرمای کمتری نسبت به نیمکتهای فوقانی دارند چراکه گرما به سمت بالا حرکت می کند.

* در هر بار بیش از 15 لغایت 20 دقیقه در سونا باقی نمانید.

* 2 ساعت فاصله زمانی بین غذا خوردن و سونا رفتن ضروری می باشد، فراموش نکنید که هیچگاه با شکم خیلی پر و یا خالی به سونا نروید.

* در هفته بیش از 2 بار به سونا نروید.

* سونا سبب کاهش آب و الکترولیتهای بدن می شود. فراموش نکنید که در هر جلسه سونای 20 دقیقه ای بدن یک لیتر آب از دست می دهد، بنابراین پس از سونا آب و یا یک آبمیوه خنک بنوشید تا آب از دست رفته بدنتان جبران شود.

* افرادی که سابقه فشار خون بالا و یا دچار هرگونه بیماری قلبی عروقی می باشند نباید بلافاصله پس از سونا دوش آب سرد بگیرند و یا داخل حوضچه آب سرد بروند.

* سونا بطور موقت با دفع مایعات وزن بدن را کاهش می دهد اما وزن بدن پس از مصرف آب و نوشیدنیهای دیگر به سرعت به حالت اولیه خود باز می گردد.

فاضل بازدید : 108 نظرات (0)

مقامهای رسمی

سرداور

سرداور بر تمام عوامل برگزار کننده نظارت و تسلط دارد. او می‌تواند گفته‌ها و نوشته‌های آنها را تایید کند و با در نظر گرفتن موارد ویژه و کلیه قوانین و مقررات، آنها را هدایت و راهنمایی کند.
در آغاز هر مسابقه، سرداور باید با زدن چند سوت کوتاه به شناگران اعلام کند که به‌جز لباس مخصوص شنا کلیه لباسهای خود را از تن خارج سازند.
پس از آن با زدن یک سوت ممتد و کشیده از شناگران دعوت می‌کند تا در پشت سکوی استارت خود قرار گیرند.
هنگامی که شناگران و کادر برگزار کننده برای آغاز مسابقه‌آماده شوند، سرداور باید با بالا بردن دست خود به‌صورت کشیده، به استارتر اشاره‌کند که شناگران تحت نظارت او هستند.


استارتر


استارتر باید کنترل کامل شناگران را از زمانی که سرداور این وظیفه را به او می‌سپارد، تا هنگام آغاز مسابقه به‌عهده بگیرد.
استارتر باید شناگری را که مرتکب یکی از خطاهای زیر شده به سرداور معرفی کند:
• از استارت زدن خودداری کرده باشد.
• از قوانین عمداً اطاعت نکرده باشد.
• در هنگام استارت مرتکب خلاف دیگری شده باشد.


هماهنگ‌کننده


• هماهنگ کننده باید پیش از آغاز مسابقات، شناگران را گرد هم جمع کند.
• هماهنگ کننده باید هرگونه نقض قوانین ذکر شده (قوانین عمومی) در رابطه باتبلیغات و نیز غیبت یک شناگر در هنگام اعلام اسامی شناگران را به سرداور اطلاع دهد.


سرپرست داوران برگشت


اگر خطایی رخ دهد، سرپرست داوران برگشت باید گزارش آن را از داوران برگشت دریافت کند و بی‌درنگ به سرداور اطلاع دهد.


داوران برگشت

• برای هر خط باید دو داور برگشت درنظر گرفت (در هر انتها یک داور).
• داوران برگشت باید مراقب باشند که آیا شناگران قوانین برگشت را رعایت می‌کنند یا خیر


داوران استیل

داوران استیل باید در دو طرف استخر و به موازات خط طولی قرار گیرند.
داوران استیل باید مراقب رعایت قوانین مربوط به استیل شنا که برای آن مسابقه تعیین شده‌است، بوده و برای کمک به داوران برگشت، برگشتها را زیر نظر داشته باشند.


سرپرست وقت نگهداران

سرپرست وقت نگهداران موظف است تا برگه‌های ثبت زمان را از وقت نگهداران تحویل بگیرد و در صورت لزوم زمان سنجهای آنها را مورد بررسی قرار دهد.

وقت نگهداران


هر وقت نگهدار باید زمان سنج خود را با علامت استارت به‌کار اندازد و با پایان کارشناگر خط خود، آن را متوقف سازد.


سرپرست رده‌بندی


پس از پایان مسابقه، سرپرست رده‌بندی باید تمام برگه‌های امضاء شده داوران رده‌بندی را که شامل نتیجه و مقامهاست، مستقیما به سرداور تحویل دهد.


داوران رده‌بندی


داوران رده‌بندی باید در یک محل یا سکوی بلند که با خط پایان مسابقه در یک راستا باشد قرار گیرند، به شکلی که همواره تصویر روشنی از مسابقه و خط پایان داشته باشند.


میز منشی (نظارت)


منشی کل موظف است تا در هر مسابقه نتایج بدست آمده از کامپیوتر یا زمان‌سنجها را با مقامهایی که از سرداور دریافت کرده، مقایسه کند و پس از بازبینی، امضای سرداور را گواهی کند.


استارت‌ها


مسابقات شنای آزاد، قورباغه و پروانه باید با یک شیرجه (از بیرون آب) آغاز شوند.
استارت مسابقات شنای پشت و مختلط تیمی در داخل آب انجام می‌شود.

قوانین شنا در مسابقات آزاد


منظور از شنای آزاد این است که در مسابقات این شنا، یک شناگر می‌تواند با هراستیلی که می‌خواهد شنا کند، مگر در مسابقات مختلط انفرادی یا مختلط تیمی که منظور از شنای آزاد، هر استیلی است به غیر از پشت، قورباغه یا پروانه.
کرال پشت
کرال پشت‌‎


به جز هنگام برگشت، شناگر باید همواره بر پشت قرار داشته باشد. وضعیت طبیعی پشت در شنای پشت می‌تواند شامل یک حرکت چرخشی بدن باشد بشرط اینکه این چرخش نسبت به سطح افقی، ۹۰ درجه یا بیشتر نشود.
در تمام طول مسابقه قسمتی از بدن شناگر باید سطح آب را بشکافد (یعنی باید قسمتی از بدنش بیرون از آب باشد و بردن تمام بدن به زیر آب مجاز نیست).
به استثنای زمان برگشت که شناگر مجاز است تمام بدنش را به زیر آب ببرد و پس ازاستارت و هر برگشت نیز می‌تواند این عمل را انجام دهد بشرط اینکه مسافتی را که در زیر آب طی می‌کند بیش از ۱۵ متر نباشد.
قورباغه


شنای قورباغه‌‎


از آغاز نخستین دستی که پس از استارت و هر برگشت زده می‌شود، بدن شناگر باید بر روی سینه قرار گیرد و شانه‌های او با سطح طبیعی و معمولی آب در یک راستا باشند.
تمام حرکات بازوان باید همزمان و در یک صفحه افقی انجام شوند و حرکت متناوب‌(یک در میان) نداشته باشند
تمام حرکات پاها باید همزمان و در یک صفحه افقی انجام شوند و حرکت متناوب نداشته باشند.
در مرحله‌ای از حرکت پا که باعث پیشروی و جلو رفتن شناگر در آب می‌شود، پاها باید چرخش خارجی داشته باشد، پای قیچی، پای کرال و پای دلفین پایین رونده مجاز نیست.
در هنگام برگشتها و پایان مسابقه، لمس دیواره باید با هردو دست و بطور همزمان‌انجام شود، این تماس می‌تواند در سطح آب و یا در بالا و یا در زیر آب باشد. تا زمانی که دستها دیواره را لمس نکرده‌اند شانه‌ها باید در صفحه افقی باقی بمانند.
به هنگام هر دوره کامل یک دست و یک پای قورباغه، قسمتی از سر شناگر باید سطح آب را بشکافد (یعنی قسمتی از سر از آب خارج شود).
شنای پروانه


شنای پروانه‌‎
در تمام طول مسابقه (به جز در هنگام برگشت) بدن شناگر باید بر روی سینه قرار داشته باشد و از آغاز نخستین دستی که پس از استارت و برگشتها زده می‌شود شانه‌ها با سطح آب در یک راستا باشند.
هر دو دست را باید به‌طور همزمان و در بالای آب به طرف جلو برد و به طور همزمان نیز به‌طرف عقب آورد
تمام حرکات پا باید همزمان باشند. حرکات همزمان ساق و کف پا که در صفحه عمودی و به طرف پایین و بالا انجام شوند، مجاز است.
در هنگام برگشتها و پایان مسابقه، هر دو دست باید به‌طور همزمان دیواره را لمس کنند. این تماس هم می‌تواند در سطح آب باشد و هم در زیر یا بالای آب.
قوانین کلی
اگر در یک مسابقه تنها یک شناگر شرکت داشته‌باشد، باید تمام مسافت مقرر را شناکند تا واجد شرایط شناخته شود.
یک شناگر باید مسابقه خود را در همان خطی که استارت زده است، به پایان برساند.
در مسابقات شنای آزاد یا بخش شنای آزاد مسابقات مختلط، ایستادن به روی کف استخر باعث اخراج شناگر نمی‌شود اما باید توجه داشت که شناگر حق راه رفتن ندارد.
عبور از خط (طناب) شنا و ورود به خط شنای دیگر مجاز نمی‌باشد و شناگر خاطی اخراج می‌شود.
در هنگام مسابقه، هیچ شناگری اجازه ندارد اشیایی به تن کند یا از وسایلی استفاده کند که باعث افزایش سرعت، غوطه‌وری و یا استقامت او می‌شوند، (مانند فین‌هاو...) استفاده از عینک شنا مانعی ندارد.
در هر تیم امدادی، ۴ شناگر شرکت دارند.
در مسابقات امدادی، اگر پیش از این که شناگر داخل آب، دیواره استخر را لمس کند، تماس پای شناگر بعدی با سکوی استارت قطع شده‌باشد، خطا محسوب می‌شود

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 125
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 87
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 154
  • بازدید ماه : 648
  • بازدید سال : 1,389
  • بازدید کلی : 32,195
  • کدهای اختصاصی