loading...
عمومی

فاضل بازدید : 63 نظرات (0)

شاید برای مرتب کردن ابرو آن هم به شکلی دخترانه وساده ،ساعتها وقت خود را در سالنهای آرایشی گذرانده اید و گاهی هم رضایت کامل را به خاطر زیاد برداشتن و یا نازک کردن آن نداشته اید. روشی ساده و آسان وجود دارد که می تواند شما را در این امر کمک کند بطوریکه خودتان در منزل و با توجه به سلیقه ی شخصی خود ابرویتان را مرتب کنید. ابتدا به نکات مهمی که قبل از برداشتن ابروها باید بدانید اشاره می کنیم:
۱) نکته ی مهم وقابل توجه اولیه این است که شما می خواهید ابروهایتان را به شکلی کاملا دخترانه مرتب کنید و فرم دهید و قصد ندارید مثل آرایشگران حرفه ای خط بیندازید و مثلا ابروی صاف و شمشیری خود را به شکل هشت در آورید و یا بالعکس چون این کار نیاز به تخصص ویژه ی خود دارد، بلکه می خواهید با برداشتن موهای اضافی اطراف ابروها ودر صورت لزوم قیچی کردن بخشی از آنها ،ابروها را منظم و یکدست کنید.
۲) نکته ی مهم دیگر اینکه اکثر ابروها چه در خانمها و چه در آقایان کاملا مثل هم نیستند و حتما با هم فرق می کنند ،پس ما می خواهیم با تغییراتی کوچک وساده آنها را شبیه هم سازیم.
۳) ابروهای کم وخالی معمولا از تاج ابرو خالی وکم هستند ،پس دختر خانمهایی که تاج ابروی کمی دارند زیاد از تاج ابروها کم نکنند و از ادامه ی آن شروع به مرتب کردن ابروها نمایند.
۴) بعضی از دختران جوان از مسواک های سفت و محکم برای شانه کردن ابروها استفاده می کنند که این خود باعث ریزش ابروها می شود ،پس بهتر است از برسهای کوچک ونرم مخصوص ابرو استفاده شود.
۵) تاتو کردن ابرو در سنین جوانی برای دختران جوان علاوه بر ریزش ابرو سبب می شود که شما مدتها یک ابروی مصنوعی و زنانه ویک مدل داشته باشید و برای تغییر آن دوباره دست به تاتو زده، پاک کنید تا مدل آن را عوض کنیدکه پاک کردن آن هم مشکلات بعدی را به دنبال خواهد داشت که حتما شما را از این بابت پشیمان خواهد کرد. مداد کشیدن هم راه دیگری است که آن هم باعث ریزش شدید ابرو خواهد شد،پس بهتر است برای پر نشان دادن ابروها و پر کردن جاهای خالی آن از سایه های ابرو که در رنگهای مختلف وبا قلم مو همراه است استفاده کنید
۶) هر روز وهر زمان که جلوی آینه قرار می گیرید دست به ابروها نزنید چرا که برداشتن پشت سر هم و زود به زود ابروها باعث شل شدن پشت پلک وافتادگی زود هنگام آن خواهد شد.
۷) از تیغ زدن ابرو با هر بار برداشتن آن خودداری کنید وتنها گاهی استفاده نمایید زیرا علاوه بر زود در آمدن ابروها ،تارهای موی ابرو را کلفت تر کرده ،باعث شکستگی موهای ابرو در زیر پوست شده وموهای زیر پوستی ابرو را زیاد می کند و همچنین موهادر خلاف جهت ابروها بیرون خواهد آمد و به مرور جهت ابرو هاکاملا به سمت پایین عوض خواهد شد و شما فرم اولیه ی ابروهایتان را که به شکل زیبایی به سمت بالا شانه می شد از دست خواهید داد.
۸) ابروها را همیشه در همان جهتی که هستند بردارید یعنی به سمت بالا ومایل، و هرگز با موچین موها را به سمت پایین نکشید تا از ریشه در بیاورید زیرا این خود در نا منظم شدن تارهای ابرو بسیار تاثیر خواهد داشت.
● حال روش برداشتن ابروها
۱) ابروها را با کمی ژل به سمت با لا بابرس ابرو مرتب شانه کنید.
۲) مدل تقریبی ابرویتان را که دوست دارید و البته در ابروی شما جای می گیرد را روی ابرو در نظر گرفته و به وسیله ی یک مداد چشم روغنی که بهتر است رنگ آن با ابروی شما تفاوت داشته باشد تا کاملا خط تمایز را به شما نشان دهد ،دور تا دور ابرو بکشید.هر دو ابرو را با هم و یکسان کشیده تا در همان ابتدای کار ابروها را مانند هم ببینید و بدون آن که داخل ابرو ها را پر کنید فقط دور تا دور آنها را خط بیندازید.
۳) از انتهای یک ابرو ،همان ابرویی که دست راحت تر است شروع کرده وبا موچین پایین خط تمایز ودر همان جهت رشد مو ، موهای اضافه را بردارید ،همین طور بالای ابرو را.
۴) با قیچی کوچک مخصوص ابرو ودرست بالاتر از خط کشیده شده ،صاف صاف و خیلی کم بعد از شانه کردن در صورتی که نیاز به کوتاه کردن باشد ،قیچی کنید وتنها تیزی های آن را بگیرید که البته در دختر خانمها بهتر است که تاج به همان حالت طبیعی باقی بماند وکوتاه نشود .بقیه ی قسمتهای ابرو یعنی وسط و انتهای آن را به سمت پایین شانه زده و کمی قیچی کنید ،سپس موها را به سمت بالا شانه کرده و اگر مویی اضافه باقی مانده بزنید در غیر این صورت دست نزنید. بهتر است انتهای ابرو را کوتاه نکنید تا ابرو طبیعی برسد

فاضل بازدید : 82 نظرات (0)
پاك كردن تاتو كاري دشوار است
تاتوهاي دردسر ساز
جام جم آنلاين: سال‌ها پيش وقتي صحبت از خالكوبي مي‌شد، همه به ياد قشر خاصي مي‌افتادند كه روي دست‌ها، بازوها و گردنشان جملاتي را مي‌نوشتند يا اشكالي را به تصوير مي‌كشيدند اما امروز شرايط تغيير كرده است و حالا افراد بيشتري را مي‌بينيم كه اين كار را انجام مي‌دهند.

به همين سادگي، خالكوبي‌هاي قديم با كمي تغيير جاي خود را به تاتو داده‌اند و همه اقشار جامعه براي زيبايي بيشتر به سراغش مي‌روند. طوري كه در اين سال‌ها تاتوي چشم، ابرو و لب يكي از پرطرفدارترين كارهايي است كه افراد مختلف و بخصوص خانم‌ها انجام مي‌دهند. اما باور كنيد تاتو هم شرايط خاصي دارد كه اگر رعايت نشود، دردسرساز خواهد شد.

دكتر زهره نيكبخت، متخصص بيماري‌هاي پوست و مو با اشاره به اهميت رعايت بهداشت هنگام تاتو كردن، در گفت‌وگو با جام‌جم هشدار مي‌دهد: «اگر تاتو در شرايط استريل و بهداشتي انجام نشود و رنگ‌ها نيز غيرمجاز و غيراستاندارد باشد، به طور حتم سلامت فرد با انجام تاتو تهديد خواهد شد. در اين شرايط مشكلات و عوارض ناخوشايندي ايجاد مي‌شود كه حتي ممكن است تا سال‌ها بعد از انجام تاتو نيز ادامه پيدا كند، ولي متاسفانه امروز هم مراكز زيادي وجود دارد كه در چنين شرايطي كار تاتو را انجام مي‌دهند و مردم نيز به آنها مراجعه مي‌كنند.»

عوارض تاتو تا سال‌ها ادامه دارد

با انجام تاتو، پوست را كه به عنوان اولين سد دفاعي در برابر ورود ميكروب‌ها به بدن عمل مي‌كند، به خطر مي‌اندازيم. علاوه بر آلودگي‌ها و عوارضي كه در نتيجه وارد شدن سوزن به پوست ايجاد خواهد شد، رنگ‌هاي تاتو نيز ممكن است دردسرساز شود. همچنين بايد توجه داشته باشيد عوارض تاتو ممكن است تا سال‌ها بعد ادامه داشته باشد و حتي پس از ده‌ها سال به شكلي متفاوت نمايان شود. دكتر نيكبخت در اين‌باره يادآور مي‌شود: «عوارض تاتو ممكن است بلافاصله پس از تاتو يا سال‌ها پس از آن نمايان شود. گروهي از اين مشكلات بلافاصله پس از تاتو كردن يا چند روز بعد بروز مي‌كند؛ آلرژي، پخش شدن رنگ و نفوذ نابه‌جاي رنگ زير پوست از جمله اين عوارض هستند.»

اين پزشك متخصص مي‌افزايد: «بارها مشاهده شده است كه با گذشت زمان نيز فرد دچار عوارض تاتو شده است. به عنوان مثال پس از گذشت چند سال احتمال دارد كلوئيد به وجود بيايد يا ندول‌هاي برجسته‌اي زير پوست ايجاد شود.»

به گفته وي درمان اين عوارض نيز بسيار مشكل و آزاردهنده است.

دكتر نيكبخت خاطرنشان مي‌كند: «يكي از مهم‌ترين عوارض تاتو كه بايد مورد توجه قرار گيرد، انتقال عفونت است. در حقيقت تاتو مي‌تواند باعث انتقال عفونت‌هاي باكتريايي شود و مشكلاتي نيز ايجاد كند.»

وي مي‌افزايد: «چنانچه در انجام تاتو شرايط بهداشتي رعايت نشود، بايد انتظار انتقال بيماري‌هاي مختلفي را نيز داشته باشيم. انتقال بيماري‌هايي مانند هپاتيت B ، C و ايدز از جمله مشكلاتي است كه فرد را تهديد خواهد كرد.»

دكتر نيكبخت درباره مراقبت‌هاي پس از تاتو توضيح مي‌دهد: «بلافاصله پس از انجام تاتو خود فرد مي‌تواند اقدامات موثري از نظر رعايت بهداشت انجام دهد، ولي متاسفانه پس از آن تا زماني كه دچار عوارض نشود، هيچ كار خاصي نمي‌توان انجام داد.»

پاك كردن تاتو كاري دشوار است

امروزه براي پاك كردن رنگ‌هاي تاتو و از بين بردن نقش‌هاي آن از ليزرهاي مختلفي استفاده مي‌شود. البته تنها پزشك متخصص مي‌تواند ليزر مناسب را انتخاب كند و كار پاك كردن تاتو را براي فرد انجام دهد.

دكتر نيكبخت با اشاره به اين نكته كه پاك كردن رنگ تاتو كار آساني نيست، توضيح مي‌دهد: «بعضي از انواع دستگاه‌هاي ليزر مي‌تواند رنگ‌هاي شناخته شده تاتو را پاك كند؛ البته در صورتي كه رنگ استاندارد باشد و تنها از رنگ‌هاي شناخته شده يعني 4 رنگ اصلي مشكي، قرمز، سبز و آبي استفاده شده باشد. ولي افراد بايد در نظر داشته باشند كه پاك كردن تاتو كاري پرهزينه و طولاني‌مدت است.»

به گفته وي در شرايطي كه رنگ‌ها استاندارد نباشد، پاك كردن تاتو كاري سخت‌تر مي‌شود و حتي با دستگاه‌هاي ليزر هم براحتي نمي‌توان آن را پاك كرد.

اين پزشك متخصص يادآور مي‌شود: «اگر هنگام پاك كردن تاتو رنگ‌ها به طور كامل از پوست خارج شود، عوارضي كه در آينده ممكن است سلامت فرد را تهديد كند نيز تا حدي كاهش مي‌يابد. بنابراين اگر پاك كردن‌ تاتو اصولي، بهداشتي و تحت نظر فردي متخصص انجام شود، ضرري ندارد، ولي اگر كوچك‌ترين مشكلي وجود داشته باشد، پاك كردن تاتو هم مي‌تواند عوارضي ايجاد كند.»

دكتر نيكبخت به مراكزي اشاره مي‌كند كه براي پاك كردن تاتو رنگ تيره آن را به عمق پوست منتقل مي‌كنند و مي‌گويد: «چنانچه براي پاك كردن رنگ تاتو تنها با استفاده از سوزن‌ها رنگ تيره را به عمق پوست بفرستند، پاك كردن آن سخت‌تر از قبل خواهد شد. در حقيقت اين كار به معناي تاتو كردن روي تاتوي قبلي است كه ديگر حتي ليزر هم قادر به پاك كردنش نخواهد بود.»

وي تاكيد مي‌كند: «هيچ وقت نبايد با چنين شرايطي تاتو را پاك كرد و هيچ مركزي نبايد با رنگ پوست و رنگ سفيد روي تاتوي قبلي كار كند. با اين شيوه پاك كردن تاتو، مردم دچار مشكلات زيادي خواهند شد و عوارض بيشتري آنها را درگير خواهد كرد.»

فاضل بازدید : 66 نظرات (0)

1ـ قبل ازاینکه مداد خط چشم یا خط لب خود را بتراشید آن را به مدت 10 دقیقه داخل یخدان یخچال یا فریزر قرار دهید. با این کار مداد کمی سفت میشود و هنگام تراشیدن و تیز کردن نمیشکند.
2ـ اگر چشمانتان گود رفته است بهتر است به جای مداد خط چشم از نوع مایع آن استفاده کنید.
3ـ هنگام استفاده از ریمل برای اینکه صورتتان لک نشود، بهتر است لایه نازکی از ریمل را فقط روی مژه فوقانی بکشید. سپس با استفاده از فرچه ریمل مژههای بالا و پایین را ریمل بکشید تا توده نشود.

 

4ـ قبل از فر دادن مژههای خود، ابزار مخصوص آن را برای چند ثانیه با سشوآر گرم کنید. همین گرمای اندک، فر مژه را برای مدت طولانیتری حفظ میکند.
5ـ هنگام خرید کرم پودر، رنگ آن را در قسمت داخلی مچ دست خود تست کنید. پوست این قسمت از دست رنگ محصول مورد نظر را دقیقا همان طوری نشان میدهد که روی صورتتان جلوه خواهد داشت.
6ـ برای اینکه کرم پودر مدت بیشتری روی چهرهتان دوام بیاورد، کافی است یک قطره از مرطوبکنندهتان را روی آن بریزید. با این کار درخشش کرم پودر نیز بیشتر خواهد بود.
7ـ کرم پودر باید آخرین چیزی باشد که روی چهره خود به کار میبرید. به این ترتیب، قادر خواهید بود هر گونه لک ناشی از دیگر مواد آرایشی را بپوشانید.
8ـ وقتی از ماتیک مات استفاده میکنید، طبیعتا روی لب خود احساس خشکی خواهید کرد.

 

برای اینکه این اتفاق نیفتد، کافی است قبل از استفاده از این نوع رژ لب، از کمی روغن (بلسان) لب استفاده کنید. بعد که کار آرایش چشم و باقی صورت را تمام کردید، از رژ مات استفاده کنید. تا این زمان دیگر روغن جذب لبها شده است.
9ـ برای اینکه رژ لب دوام بیشتری روی لبتان داشته باشد، قبل از استفاده از رژ روی لبتان، خط لب بکشید. سپس بر روی خط لب، رژ بمالید.

 

10ـ سایه چشم تیره میتواند نقش خط چشم را هم بازی کند. فرچهای تخت را مرطوب کرده و در سایه چشم تیره فرو ببرید. سپس آن را روی خط مژه بکشید و به فاصله موجود بین مژهها دقت کنید. بعد، همین رنگ را بالای خط مژه نیز به کار ببرید.
11ـ رژ لب خود را حتما داخل یخچال نگهداری کنید تا بیشتر عمر کند.
12ـ هنگام خرید رژ لب هرگز تستر را روی لب خود آزمایش نکنید. این کار بسیار غیربهداشتی است. بهتر است رژ را روی نوک انگشتان خود امتحان کنید.
13ـ بعد از اینکه از رژ لب استفاده کردید، انگشت اشاره خود را داخل دهان خود فرو ببرید و به آرامی بیرون بکشید.

 

رژ اضافی به انگشتتان میچسبد و بیرون میآید و دیگر مزاحم دندانتان نخواهد شد.
14ـ رژ لب میتواند گاهی به عنوان رژ گونه به کار رود اما عکس آن هرگز صادق نیست.
15ـ خط لب بر رژ لب مقدم است. اگر بعد از رژ لب تازه بخواهید از خط لب استفاده کنید، قادر نخواهید بود خط لب طبیعی خود را به درستی پیدا کنید.
16ـ خانمهای مسن بهتر است دور رژ لبهای مات و براق را خط بکشند و صرفا از رژ لبهای چرب استفاده کنند.

 

17ـ اگر از رنگ رژ لب خود خوشتان نمیآید، آن را دور نیندازید. کافی است آن را با دیگر رنگها مخلوط کنید تا به ترکیب رنگی مورد علاقهتان برسید.
18ـ اگر لبهایتان گوشتی و ضخیم است بهتر است خط لب را فقط در قسمت خارجی خط لب طبیعی خود به کار ببرید.
19ـ اگر رژ لبتان شکسته است، کافی است شعله کبریت یا فندک را زیر قسمت شکسته بگیرید و وقتی شروع به آب شدن کرد، آن را روی قسمت پایه به آرامی بفشارید. سپس آن را سر و ته کنید و بدون درپوش به مدت 5 دقیقه داخل یخچال بگذارید.
20ـ از رژهایی که رنگ پرتقالی و قهوهای دارند کمتر استفاده کنید چون باعث زرد شدن دندانها میشود.
21ـ برای اینکه فنجان یا لیوانی که از آن مینوشید، رژی نشود کافی است قبل از نوشیدن با احتیاط و پنهان کاری تمام، سطح تماس آن را با نوک زبان خود کمی خیس کنید و سپس فنجان یا لیوان را به دهان ببرید.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 125
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 104
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 107
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 219
  • بازدید ماه : 185
  • بازدید سال : 926
  • بازدید کلی : 31,732
  • کدهای اختصاصی