loading...
عمومی

فاضل بازدید : 63 نظرات (0)

نام استان : اصفهان

نام مکان : پل اله وردی خان ( سی و سه پل)

نوع : تاریخی - سیاحتی

دوره تاريخی : سال 1011 هجری

معرفی :

يکی از پلهای زيبا و جالبی که در دوران صفويه بر روی زاينده رود احداث شد سی و سه پل است اين پل در گذشته «پل جلفا» ناميده می شد (زيرا از اين طريق به جلفا که تازه احداث شده بود می رسيدند). به «الله ورديخان» نيز معروف است زيرا سردار مشهور شاه عباس اول که به ساختن اين پل مأمور گرديد به اين نام ناميده می شود.

اين پل که چهارباغ عباسی را به چهارباغ بالا متصل می کند قبلاً 40 چشمه داشته اما امروز بيش از سی و سه چشمه آن باقی نمانده است و بقيه آنها مسدود شده اند. پل 295 متر طول و 13/75 متر عرض دارد و در زمره اولين آثاری است که شاه عباس اول دستور ساختن آن را داده است. در دوران صـفـويه جـشـن «آبريزان» يا «آبريزکان» در کنار زاينده رود و در نزديکی اين پل برگزار می شده است. در اين جشن که در سيزده تيرماه هر سال برگزار میشد مردم با پاشيدن آب و گلاب به روی يکديگر در اين مراسم شرکت می کرده اند.

امکانات و تسهيلات تفريحی، گردشگری، حمل و نقل ، اسکان و ... : در حد استانداردهای موجود

آب و هوا : معتدل

آدرس : اصفهان میدان انقلاب

فاصله تا مرکز : واقع در مرکز استان

راه ارتباطی : بزرگ راه شهری

پل اله وردی خان ( سی و سه پل )

پل اله وردی خان ( سی و سه پل )

پل اله وردی خان ( سی و سه پل )

پل اله وردی خان ( سی و سه پل )

پل اله وردی خان ( سی و سه پل )

پل اله وردی خان ( سی و سه پل )

 

فاضل بازدید : 86 نظرات (0)

نام استان : اصفهان

نام مکان : چهار باغ عباسی

نوع : گردشگاهی

دوره تاريخی 11: هجري قمري (دوره شاه عباس اول)

معرفی :

چهار باغ عباسی پس از تعیین اصفهان به عنوان پایتخت صفوی و در زمان شاه عباس اول بنا شد. ابتدای خيابان چهارباغ عمارتی بود که آن را کاخ "جهان نما" می گفتند. در زمان صفويه سر تا سر اين خيابان بسيار زيبا تا کنار رودخانه که در حدود 1 مايل طول آن است پوشيده از باغ های باشکوه و زيبا بود. در طرف شرق باغ بلبل، باغ توت و باغ درويشان قرار داشت. در طرف غرب هم باغ تخت و باغ هشت گوشه و تاکستان واقع شده بود. اینک خیابان چهارباغ یکی از عمده مراکز گردشگری و تجاری شهر اصفهان است .

امکانات و تسهيلات تفريحی، گردشگری، حمل و نقل، اسکان و ... : خیابان چهارباغ عباسی یک مرکز تجاری و تاریخی در قلب شهر اصفهان است که دارای همه ی امکانات شهری است.

آب و هوا : معتدل

آدرس : اصفهان حد فاصل میدان امام حسین )ع( تا سی و سه پل

فاصله تا مرکز : واقع در مرکز استان

چهار باغ عباسی

چهار باغ عباسی

چهار باغ عباسی

 چهار باغ عباسی

 

فاضل بازدید : 77 نظرات (0)

نام استان : اصفهان

نام مکان : میدان امام (نقش جهان)

نوع : تاریخی

دوره تاريخی : میدان نقش جهان قبل ازدوره صفویه به جای باغی وسیع که از دوران تیموریان باقی مانده بود به نام نقش جهان درعصرصفویه احداث گردید.

معرفی :

میدان نقش جهان اصفهان، یکی از زیباترین میدان های جهان به طول تقریبی525 و عرض 159 متر است که همانند زنجیری، چهار اثر تاریخی بی نظیر دنیارا به هم پیوند داده است : مسجد شیخ لطف الله بعنوان جایگاه مذهبی حکومت شیعه، مسجد امام بعنوان جایگاه تبلورقدرت اجتماعی ومردمی، بازار قیصریه بعنوان جایگاه اقتصاد و کاخ عالی قاپوبعنوان جایگاه دولتخانه

امکانات و تسهيلات تفريحی، گردشگری، حمل و نقل، اسکان و ... :

دراین میدان فروشگاههای متعددصنایع دستی با بازارچه های متعددو رستورانهای سنتی پذیرای میهمانان داخلی وخارجی می باشد.کالاسکه سواری، فروشگاههای اغذیه و وجودچند هتل در خیابانهای مجاورازامکانات موجود این میدان می باشد

آب و هوا : متوسط درجه حرارت سالانه حدود 16 درجه سانتیگراد و متوسط بارندگی سالانه در حدود 13 میلیمتر می باشد

آدرس : میدان امام از دوضلع غربی وشرقی در بخش شمالی آن قابل ورود است.یکی از میدان امام حسین(ع) خیابان سپاه میدان امام ودومی ازمیدان شکرشکن خیابان حافظ میدان امام

فاصله تا مرکز : تقریبا در وسط شهر اصفهان می باشد.

میدان امام (نقش جهان)

میدان امام (نقش جهان)

 

فاضل بازدید : 196 نظرات (0)

نام استان : اصفهان

نام مکان : باغ پرندگان

نوع : تفریحی

دوره تاريخی : اين مجموعه كه بخشي از پارك جنگلي ناژوان و رودخانه زاينده رود است از معدود باغهاي پرندگان در خاورميانه مي باشد.که فعاليت خود را در مرداد ماه 1375 آغاز كرده وتوسط شهرداری اصفهان ساخته شده است. معرفی : باغ پرندگان با مساحتي بالغ بر 55000 مترمربع يكي از جاذبه هاي تفريحي شهر اصفهان است. اين مجموعه از معدود باغهاي پرندگان در خاورميانه مي باشد. مساحت داخلي زيرتوري باغ 17000 مترمربع ومساحت توري که برروي 16 ستون متحرك به رتفاع حداكثر32 مترقرارگرفته است 40000 مترمربع است.ویکصد گونه پرنده مختلف در آن نگهداری می شود. وسالیانه حدود200000 نفر ازآن دیدن می کنند. امکانات و تسهيلات تفريحی، گردشگری، حمل و نقل، اسکان و ... :

دراین مکان همه گونه امکانات بهداشتی وپذیرایی برای بازدید کنندگان وجود دارد. در ضمن امکان سرویس حمل و نقل عمومی ندارد وامکان تردد باخودروی شخصی بادر نظر گرفتن پارکینگ وجوددارد.

آب و هوا :

متوسط درجه حرارت سالانه حدود 16 درجه سانتیگراد و متوسط بارندگی سالانه در حدود 13 میلیمتر می باشد

آدرس :

اين مجموعه بخشي از پارك جنگلي ناژوان و رودخانه زاينده رود است که درضلع غربی شهر اصفهان واقع شده واز بلوار میرزاکوچک خان ورودی آن می باشد

فاصله تا مرکز:

باغ پرندگان

باغ پرندگان

باغ پرندگان

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 125
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 104
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 107
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 227
  • بازدید ماه : 193
  • بازدید سال : 934
  • بازدید کلی : 31,740
  • کدهای اختصاصی