loading...
عمومی

فاضل بازدید : 65 نظرات (0)


درخت انجیر از زمانهای بسیار قدیم وجود داشته و از آن استفاده زیادی می شده است . در تورات از این درخت نام برده شده و اشعیای نبی یكی از انبیای بنی اسرائیل خرقیا پادشاه آن زمان را در حدود ۷۰۰ سال قبل از میلاد با انجیر مداوا كرده است .
درخت انجیر بومی آسیای غربی و كشورهای مدیترانه است و از آنجا به عربستان ، سوریه و اسرائیل برده شده است .
درخت انجیر در نزد یونانیان مقدس و محترم بوده بطوریكه صدرات ان ممنوع اعلام شده بود .
[تصویر: ficuscarica3.JPG]
شاعران و نویسندگان یونانی مانند هومر ، هرودوتوس و افلاطون در نوشته ها و اشعار خود آنرا ستوده اند در اوائل قرن هجدهم ، انجیر بوسیله میسیونرهای مذهبی اسپانیایی به كالیفرنیا برده شد و امروزه بمقدر زیاد در این ایالت و ایالات جنوبی آمریكا كشت می شود.
حدود ۸۵ درصد از محصول انجیر بصورت خشك ببازار عرضه می شود زیرا انجیر رسیده زود خراب می شود .انجیر درختی است با برگهای زرد و پنجه ای برنگ سبز خاكستری كه بلندی آن تا شش متر می رسید و چون در مقابل سرمای شدید مقاومت ندارد بنابراین در مناطق معتدله و گرمسیر كشت می شود .
درخت انجیر معمولا از سال چهارم شروع به میوه دادن می كند و تا سن بیست سالگی میوه می دهد.

تركیبات شیمیایی:
انجیر میوه مغذی و خوش طعمی است ، دارای مواد قندی ، مواد ازته ، چربی ، مواد معدنی ، آمینو اسید ،‌ آنزیم های مختلف و كاروتن می باشد . در برگهای آن حدود ۰/۰۶ درصد مواد تلخی مانند فیكوسین Ficusin و برگاپتین Bergaptene وجود دارد .
شیره سفیدی كه با شكستن شاخه های درخت انجیر و یا از میوه نارس آن خارج می شود بسیار سمی است و اگر بر روی پوست زده شود سلولها را از بین برده و میكشد .
برگهای انجیر دارای كوسایداروتین Glycosiderutin می باشد .

در صد گرم انجیر رسیده و تازه مواد زیر موجود است :

انرژی ۸۰ كالری مواد قندی ۴ گرم پروتئین ۱/۵ گرم چربی ۰/۵ گرم كلسیم ۲۰ گرم فسفر ۵۵ میلی گرم سدیم ۳۵ میلی گرم پتاسیم ۶۵ میلی گرم ویتامین آ ۸۰ واحد ویتامین ب ۱ ۰/۲ میلی گرم ویتامین ب ۳ ۰/۷ میلی گرم ویتامین ث ۲ میلی گرم ویتامین ث ۲۵ میلی گرم

خواص داروئی:
خواص طبی میوه انجیر
انجیر از نظر طب قدیم ایران گرم و تر است .
۱)انجیر تعرق بدن را زیاد می كند .
۲)ادرار آور است .
۳)حرارت بدن را كاهش می دهد .
۴)چاق كننده است و آنهائیكه می خواهند وزن اضافه كنند و یا برای بیمارانی كه دوره نقاهت خود را می گذرانند بسیار مفید است . بدین منظور می توان آنرا با شیر سویا مخلوط كرده و بین غذاها خورد.
۵)انجیر یبوست را برطرف می كند و یكی از بهترین میوه ها برای تمیز كردن روده بزرگ و رفع یبوست است . در قیم برای از بین بردن یبوست از شربت انجیر استفاده می كردند .
۶)برای درمان ناراحتیهای سینه حدود ۲۰ گرم از خرما ، عناب ، انجیر خشك و مویز را با هم مخلوط كرده و آسیاب كرده سپس این پودر را با یك لیتر آب جوشانده تا حجم آن به نصف برسد . از این جوشانده می توان بمقدر سه فنجان در روز مصرف نمود .

شلغم[تصویر: turnip.jpg]
(TURNIP)

گیاهی از خانواده شب بو برگ های ان دارایی بریدگی و محوری که گل ها بر ان ظاهر می شوند و بافاصله از برگ ها قرار می گیرند ریشه ان متورم و حاوی مواد اندوخته ای است که به مصرف می رسد. شلغم گیاهی است زراعی که در غالب مزارع پرورش داده میشود.

شلغم دارای قند طبیعی و منیزیم زیاد می باشد و از همین جهت اسکلت را محکم می کند و فسفر ان مغزو اعصاب را تقویت می کند.خوراک مغز است و تسکین میدهد و تقویت می نماید .شلغم باعث درمان تشنج و گواتر میشود اما شلغم برای کسانی که معده ضعیف دارند به علت دیر هضم شدن ان ممکن است که باعث شود نفخ کنندچون دارای مقداری سلولز است و کمی سنگین است .لذا برای این اشخاص بهتر است اولا از شلغم های کوچکتر و لطیف تر استفاده کنند دوما برای خنثی کردن زیان های احتمالی همراه ان از زیره و فلفل و شیرینی استفاده کنید مفید خواهد بود.


كیوى و پیشگیرى از سرماخوردگى
kiwifruit


میوه كیوى به سبب برخوردارى از ویتامین هاى آ، گروه ب، اسیدفولیك، املاح روى، فسفر، سدیم، پتاسیم، كلر، منیزیم، كلسیم و سولفورات، رقیق كننده خون تشخیص داده شده است. ضمن اینكه مصرف این میوه براى پیشگیرى از چربى بالا و فشارخون، سرماخوردگى و ورم لوزالمعده مؤثر است

زردآلو
سرشار از انرژی،موثر در درمان یبوست،كاهش‌دهنده افسردگی و تقویت‌كننده اعصاب.
آناناس‌
تقویت‌كننده روده،نیرو بخش،مناسب برای هضم غذا و موثر در بیماری‌های ریه.
به‌
تقویت‌كننده اعصاب و قلب،موثر در درمان بیماری‌های ریوی و سل.همچنین در درمان ورم معده و روده از این میوه استفاده می‌شود.
 
گلابی‌
از بین برنده ضعف و بی‌حالی،تقویت‌كننده اعصاب،رفع تنبلی روده‌ها،رفع یبوست و بیماری‌های روده‌ای و معده،موثر در درمان سل ریوی،از بین برنده سنگ كلیه.
 
آلو
انرژی‌زا و از بین برنده كم‌خونی و ضعف و سستی،برطرف‌كننده یبوست،محرك اعصاب،مناسب برای كلیه‌ها.
سیب زرد
انرژی‌ساز،ضد عفونی ‌كننده قوی روده و مناسب برای تقویت روده‌ها و معده،محرك كلیه‌ها و مناسب برای سنگ كلیه و مجاری ادرار،تقویت‌كننده اعصاب،رفع‌كننده یبوست و اسهال، مناسب برای اختلالات تنفسی.

 

خواص زعفران

زعفران به هضم طبیعی غذا و تقویت معده كمك می‌كنداز زمانهای قدیم برای زعفران نیز همچون سایر ادویه‌جات، خواص درمانی مختلفی در نظر می گرفتند.
بر اساس تحقیقات جدید زعفران به هضم طبیعی غذا و تقویت معده كمك می‌كند و به عنوان مسكن به ویژه در درمان دردهای لثه و قلنج نیز تاثیر گذار است. علاوه بر آن محرك و تقویت كننده تمایلات جنسی است، تحقیقات پزشكی ثابت كرده زعفران خواص ضد سرطانی داشته و به عنوان یك داروی ضد تومور و جمع كننده رادیكالهای آزاد عمل می‌كند.
زعفران همچنین ماده‌ای شادی بخش، آرام‌بخش، تقویت كننده حافظه، افزایش دهنده تمركز، ضد تشنج، افسردگی، اسپاسم، آلزایمر و پاركینسون است كه در درمان دردهای عصبی و كم خوابی نیز مفید است.
بنابر یك تحقیق دارویی دیگر ، زعفران به علت وجود تیامین، ریبوفلاوین و مواد معدنی برای درمان فشار خون، كاهش كلسترول، درمان كم خونی ناشی از كمبود آهن در دختران، كاهش درصد احتمال بروز بیماریهای قلبی، تصلب شرائین و افزایش سلامت قلب نیز بسیار مفید است.
این گیاه دارویی در درمان بیماریهای تنفسی نظیر آسم، سرما‎خوردگی، سرفه، افزایش جریان خون در شبكیه، درمان اختلالات لكه زرد شبكیه در اثر پیری نیز كاربرد دارد. زعفران در صورت استعمال خارجی برای درمان كوفتگی و رماتیسم نیز مفید است. همچنین تحقیقات فراوان انجام شده نشان می‌دهد كه تركیبات موجود در زعفران در درمان برخی از انواع سرطانها در حیوانات آزمایشگاهی تاثیر داشته است.


خواص زرشک


خواص زرشک

میوه زرشک

- قابض است و تقویت کننده قلب و کبد است و برای برطرف کردن بیماریهای کبدی مفید است این گیاه درد مفصلی، روماتیسم و تورم را تسکین می بخشد.
- انواع عفونت هائی که زرشک می تواند در درمان آن ها موثر واقع شود عبارت است از عفونت گلو، مجاری ادراری مجاری معده ای روده ای، ریه ها، عفونتهای مخمری و اسهال است باید توجه کرد که پاره ای از عفونت ها در صورت مصرف نکردن آنتی بیوتیک ممکن است خطرناک باشد. هرگز در ین فکر نباشید که در صورتی که بدن شما به آنتی بیوتیک قویتر نیاز دارد به جای آن از گیاهانی مانند زرشک استفاده کنید.
- بواسیر خونی را درمان می کند
- خونریزی را برطرف می کند
- صفرابر است
- دم کرده زرشک را برای بر طرف کردن ناراحتی ها دهان غرغره کنید.
 
خـــواص کنـــجــد

سیرقوه باء را تقویت می کند،ادرار را زیاد نموده و عروق شعریه را باز می کند و همین موضوع سبب می شود که فشار خون پایین بیاید. سیر بهترین درمان نسیان وفراموشی است،خوردن سیــــــر کدورت ذهن را از بین می برد . میکروبهای وبا و گریپ و عده ی زیادی از میکروبها را نابــــود می سازد . سیر بهترین مقوی پیاز مغز بوده،روی غدد مغز تاثیر نیکو دارد . سیر دارای ویتامینهای ث،ب بوده و خوردن ان برای بیماران رماتیسم و نقرس مفید است و بوی آن را معمولا" با خـوردن سبزیهای سبز می توان از بین برد . سیر اثر نیکویی در ضدعفونی کردن معده دارد،ولی نباید در خوردن آن افراط کرد اگر با غذا همــه روزه یک پر سیر میل نمایید بوی آن شما را آزار نمی دهد و همیشه سالم خواهید بود .

خــواص ســیــر

کنجد زیاد کننده زور و عامل طول عمر است. غذایی که بر هر دارویی ترجیح دارد،کنجد است که تقریبا" بیشتر مواد مورد نیاز سا ختمانی بدنی را دارد . لذا یک غذای قیمتی و پر ارزش برای انسان متمدن است . دارای خواص گوشت است ولی ضرر آن را ندارد . قوت،جوانی وتعادل زندگی و صحت را به انسان می بخشد . کنجد برای زن،مرد،کوچک و بزرگ برای ادامه ی حیات و طول عمر مفید است. اثر آن در تعویض سلولهای کهنه ی بدن،بسیار سریع است و در تسهیل فکر عمل آن قابل تحسین است و در رفع آلامی مانند :سرطان،سل و کم خونی کم نظیر می باشد . در زندگانی جدید که فکر بشر بیش از سایر اعضای بدن او به کار می رود،کنجد از نان واجب تر است.

فاضل بازدید : 80 نظرات (0)

گذر زمان، آلودگی هوا، آسیب‌های خورشید، لطافت و درخشندگی پوست را به تاراج می‌برند و خال‌ها و لکه‌های رنگی به ارمغان می‌آورند. برای مقابله با این آسیب‌ها و صاف و مرطوب نگه داشتن پوست، میوه‌ها بهترین گزینه محسوب می‌شوند. هر نوع پوست نیازهای مخصوص به خود را دارد و میوه و سبزیجات اگر درست انتخاب و مصرف شوند می‌توانند به این نیازها پاسخ دهند.

انگور

انگور

در طب سنتی هند به انگور «خون گیاهی» یا «مروارید حیات» گفته می‌شود و هزاران سال است که از آن برای درست کردن مواد آرایشی - زیبایی و فیتوتراپی یا همان درمان بیماری‌ها با داروهای گیاهی استفاده می‌شود.

 

 

خواص زیبایی انگور: انگور سرشار از ویتامین‌ها، اسیدهای میوه و آنتی اکسیدان‌ها بوده و قابض فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. این میوه‌ی خوشمزه، همه‌ی پوست‌ها را تقویت، مرطوب و روشن می‌سازد.

 

انگور در خدمت سلامتی: انگور با توکسین‌ها مبارزه می‌کند و باعث پاک‌سازی عمقی بدن می‌شود. انگور دارای خواص ضدخستگی است و باعث تقویت قوای جسمی و فکری می‌شود. این «مروارید حیات» روح را از افکار تکراری و مزاحم خلاص می‌کند و بهترین میوه برای حفظ و تقویت و نشاط و شادابی بدن محسوب می‌شود.

 توصیه می‌کنیم پوست‌تان هر نوعی که باشد از خوردن انگور غافل نشوید.

 

میوه های قرمز

 

میوه‌های قرمز رنگ: رنگدانه‌های جوانی

 

 

در فصل تابستان، توت فرنگی، انگور فرنگی، شاه‌توت و تمشک، زینت و شادابی را به باغ‌ها و پوست‌مان هدیه می‌دهند.

این میوه‌ها اثرات گذر عمر را به تعویق می‌اندازند. پس تا می‌توانید از این میوه‌های بخورید.

 

 

خواص زیبایی میوه‌های قرمز رنگ: میوه‌های قرمز خواص‌شان را مدیون رنگ‌شان هستند. در واقع آنتوسیانین‌های موجود در آن‌ها (پیگمان‌های طبیعی گیاهی آن‌ها) به احیای سلول‌ها و ترمیم برخی آسیب‌های پوستی کمک می‌کنند. علاوه بر این بتاکاروتن آن‌ها از پوست حفاظت کرده و باعث می‌شوند پوست بهتر نفس بکشد.

 

میوه‌های قرمز در خدمت سلامت: میوه‌های قرمز و به ویژه شاه توت، انگور فرنگی و تمشک با خواص تصفیه کنندگی که دارند کیفیت خون را بهتر می‌کنند و بازسازی بافت‌ها را تسهیل می‌بخشند. همچنین زمانی که دچار گرمازدگی شده باشید این میوه‌ها معجزه می‌کنند.

همه با تمام انواع پوست‌ها می‌توانند از خواص زیبایی این میوه‌های خوشمزه بهره‌مند شود.

 

هویج و آب آن

 

هویج: خواص جاودانی

 

هویج یکی از آن سبزیجات ضد پیری فوق‌العاده محسوب می‌شود و به تقویت کننده‌ی چشم معروف است.

 

 

خواص زیبایی هویج: هویج سرشار از ویتامین‌ها و به خصوص ویتامین A می‌باشد. هویج ضدالتهاب و احیا کننده‌ی قابلی است که نه تنها چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد بلکه با عفونت‌های پوستی نیز مقابله می‌کند.

 

هویج در خدمت سلامت: در فیتوتراپی نیز هویج به خاطر داشتن خواص زه‌کشی بافت‌ها، معروف است. این نارنجی خوش‌رنگ و مفید «ضد سم» واقعی محسوب می‌شود و در خون و طحال وارد عمل شده و سموم بدن را خنثی می‌کند.

همه‌ی انواع پوست‌ها می‌توانند از خواص زیبایی هویج بهره‌مند شوند.

 

میوه های آبدار زمستونی

 

پرتقال: لیفتینگ ویتامینه

این میوه‌ی پرطرفدار در تابستان نیز همانند زمستان باعث ایجاد آرامش می‌شود زیرا دارای خواص بی شماری است.

 

خواص زیبایی پرتقال: پرتقال همانند لیموترش سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها است. پرتقال هر چه شیرین‌تر باشد خواص قابضی بیشتری دارد و می‌تواند پیری سلول‌ها را به تأخیر بیندازد و از پیدایش چین و چروک جلوگیری کند. این میوه‌ی خوش طعم همچنین باعث مرطوبی پوست شده و از خشکی آن در مقابل نور خورشید جلوگیری می‌کند.

 

پرتقال در خدمت سلامت: پرتقال سیستم دفاعی طبیعی بدن را تقویت می‌کند و از آن (و همچنین پوست) در مقابل آسیب‌های خارجی حفاظت می‌کند. پرتقال مقوی‌تر از لیموترش است و در صورتی که بدن با استرس، خستگی یا فشارهای کاری درگیر شده باشد باعث آرامش و تسکین بافت‌های آسیب دیده می‌شود. در نهایت باید بگوییم که پرتقال در مبارزه با میگرن و کوفتگی بسیار موثر عمل می‌کند.

همه‌ی انواع پوست‌ها حتی پوست‌های حساس نیز می‌توانند از خواص زیبایی پرتقال بهره‌مند شود.

 

گوجه فرنگی

 

گوجه فرنگی: پاک‌سازی پوست

خوشبختانه امروزه گوجه فرنگی در طول سال در بازار موجود است و می‌توان به راحتی از خواص آن بهره‌مند شد. گوجه فرنگی این قابلیت را دارد که مشکلات پوستی را چه درونی و چه سطحی رفع کند.

 

 

خواص زیبایی گوجه فرنگی: گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است و در عین حال که پوست را پاک‌سازی می‌کند، ضدعفونی کننده و روشن کننده نیز محسوب می‌شود. گوجه فرنگی باعث رفع جوش‌های سر سیاه می‌شود و لایه‌ی سطحی پوست را پاک‌سازی می‌کند. از این گذشته گوجه فرنگی ضدالتهاب است و برای درمان زخم‌های پوستی و سوختگی‌های سطحی موثر عمل می‌کند.

هویج ضدالتهاب و احیا کننده‌ی قابلی است که نه تنها چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد بلکه با عفونت‌های پوستی نیز مقابله می‌کند

 

 

احتیاط: گوجه فرنگی یکی از اسیدی‌ترین میوه‌ها محسوب می‌شود که میزان اسید آن حتی از لیموترش نیز بیشتر است. بنابراین استفاده‌ی خارجی از گوجه فرنگی به عنوان ماسک برای افرادی که پوست حساسی دارند توصیه نمی‌شود. از نظر تغذیه نیز توصیه می‌شود افرادی که معده‌ی حساسی دارند در مصرف گوجه فرنگی احتیاط کنند. توجه داشته باشید که هیچ‌وقت تخم‌های گوجه فرنگی را دور نریزید زیرا این تخم‌های ریز اسیدیته‌ی گوجه فرنگی را کاهش و هضم آن‌را راحت‌تر می‌کنند.

 

استفاده‌ی زیبایی از گوجه فرنگی برای پوست‌های چرب و میکس مناسب است.

 

خیار

 

خیار: مرطوب کننده‌ی پوست

شاید خیلی نیاز به توضیح نداشته باشد که خیار خواص مرطوب کنندگی و پاک‌سازی دارد.

 

خواص زیبایی خیار: خیار حاوی 95 درصد آب است و زمانی که به عنوان ماسک استفاده می‌شود به راحتی لایه سطحی پوست را مرطوب می‌کند. خیار توکسین‌های پوست را دفع کرده و پوست را صاف و شاداب می‌کند.

 

خیار در خدمت سلامت: یونانی‌های باستان معتقد بودند که خیار خواص آرامش بخشی دارد و آن‌را برای کاهش میل جنسی خیلی زیاد توصیه می‌کردند. امروزه از خیار به خاطر دارا بودن ویتامین B6 و خواص آرام بخشی در برخی معالجات ضد استرس استفاده می‌کنند.

همه‌ی انواع پوست‌ها می‌توانند از خیار برای داشتن پوستی زیبا استفاده کنند.

 

گریپ‌فروت

 

گریپ‌فروت: دفع سموم

از 4000 سال پیش، از گریپ‌فروت به دلیل خواص درمانی‌اش استفاده می‌شود. گریپ‌فروت مؤثرترین میوه برای دفع سموم است و همچنین یکی از بهترین میوه‌ها برای پاک‌سازی پوست محسوب می‌شود.

 

 

خواص زیبایی گریپ‌فروت: گریپ‌فروت ضدعفونی کننده، قابض و تقویت کننده است. این میوه‌ی پُرخاصیت، همه‌ی انواع پوست‌ها را تقویت و بازسازی می‌کند و پوست‌های چرب را تمیز و پاک‌سازی می‌کند. همچنین از این میوه برای تقویت و شادابی پوست سر استفاده می‌شود.

 

گریپ‌فروت در خدمت سلامت: گریپ‌فروت مدر است و از این رو توکسین‌ها یا همان سموم بدن را دفع می‌کند و احتباس آب را کاهش می‌دهد. این میوه‌ی پرطرفدار جریان خون را افزایش می‌دهد و باعث لاغری و همچنین سلامت کلیه‌ها می‌شود. از این گذشته گریپ‌فروت درمان طبیعی افسردگی به شمار می‌رود.

افرادی که پوست‌های چرب و میکس دارند می‌توانند با خیال راحت از خواص زیبایی گریپ‌فروت استفاده کنند.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 125
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 84
  • آی پی دیروز : 23
  • بازدید امروز : 87
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 163
  • بازدید ماه : 129
  • بازدید سال : 870
  • بازدید کلی : 31,676
  • کدهای اختصاصی